نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 11:28

کارکنان اورژانس اجتماعی بهزیستی استان مرکزی تجلیل شدند

کارکنان اورژانس اجتماعی بهزیستی استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس اورژانس اجتماعی تجلیل شدند.

کارکنان اورژانس اجتماعی بهزیستی استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس اورژانس اجتماعی تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در گردهمایی تخصصی اورژانس اجتماعی که در اراک برگزار شد، گفت: اورژانس اجتماعی یکی از کارکردهای بهزیستی است که سال ۸۷ راه اندازی شده و هدف آن کنترل و کاهش بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی است.

حسین آبادی افزود: توانمند سازی خانواده ها، انجام مداخلات اجتماعی و روانی قبل از مداخلات قضایی و ارتقای افراد آسیب دیده از دیگر اهداف بهزیستی و اورژانس اجتماعی است.

وی ادامه داد: ایجاد زمینه مشارکت مردم و سازمان های غیر دولتی، شناسایی مناطق و کانون های آسیب زا و اقدامات تخصصی در بحران زدایی، شناسایی آسیب های اجتماعی نوپدید و باز پدید از دیگر اهداف اورژانس اجتماعی است.

مدیر کل بهزیستی بیان کرد: مهمترین چالش های موجود در پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی شامل چالش های سطح خرد شامل تغییر ساختار خانواده و کاهش کارکرد خانواده بویژه نقش آفرینی و نظارتی والدین برای ایفای نقش تربیتی خود در شرایط کنونی و درگیر بودن بخش قابل توجهی از خانواده ها با مشکلات اقتصادی و معیشتی است.

حسین آبادی اظهار کرد: برای مداخله به موقع در آسیب های اجتماعی مثل خودکشی، کودک کار و غیره باید از ظرفیت و نظارت مردمی برخوردار باشیم وگرنه موفقیتی حاصل نمی شود.

 وی دریافت کنندگان خدمات جامعه هدف را خشونت دیدگان خانگی، کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری،  دختران و پسران فراری یا رانده شده از منزل، کودکان کار و خیابان دانست.

مدیر کل بهزیستی گفت: ۴۴۰ خودرو سیار اورژانس اجتماعی و ۱۳۹ پایگاه مداخلات فعال در استان مشغول خدمات رسانی است.

حسین آبادی کودکان خیابانی، کودک آزاری، زنان در معرض آسیب، افکار خودکشی و فرار را بیشترین علت مراجعه به مراکز استان مرکزی در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1481098

مهمترین اخبار ایران و جهان: