نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 00:37

جابه‌جایی بیش از ۱۱ هزار زائر اربعین از مبدأ لرستان به مرز مهران

خرم‌آباد - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از جابه‌جایی بیش از ۱۱ هزار زائر اربعین از مبدأ این استان به مرز مهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شیروانی امروز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ۲۷ مرداد تا هشت شهریورماه، ۱۱ هزار و ۷۹۶ زائر عتبات‌عالیات با ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان به مرز مهران جابه‌جا شدند.

وی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در راستای اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی و تلاش شبانه‌روزی کارکنان، فعالان و صنوف حمل‌ونقل عمومی مسافر استان، از ۲۷ مرداد تا هشت شهریورماه، ۱۱ هزار و ۷۹۶ زائر عتبات‌عالیات با ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان به مرز مهران جابه‌جا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه این تعداد زائر در قالب ۵۶۷ سفر با اتوبوس و مینی‌بوس و سواری کرایه جابه‌جا شده‌اند، افزود: تعداد چهارهزار و ۹۹۳ نفر از زائران با ۱۵۱ دستگاه اتوبوس، شش هزار و ۷۳۴ نفر نیز با ۳۹۸ دستگاه مینی‌بوس و ۶۹ زائر با ۱۸ دستگاه سواری کرایه به مرز مهران منتقل شده اند.

شیروانی، بیان کرد: در تعداد سفرهای امسال با ۵۶۷ سفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۴۲۹، ۳۲ درصد افزایش و تعداد جابه‌جایی زائرین امسال با ۱۱ هزار و ۷۹۶ نفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۹ هزار و ۴۳۷ نفر، ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر گشت‌های راه‌وترابری به‌صورت شبانه‌روزی در پایانه‌های مسافربری و شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر و همچنین در طول محورهای مواصلاتی استان با همکاری پلیس‌راه حضور داشته و بر روند تردد، ایمنی محورها و نحوه خدمت‌رسانی به زائران نظارت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، گفت: طرح اربعین حسینی امسال از ۲۷ مرداد آغاز و تا ۲۰ شهریورماه ادامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1479454

مهمترین اخبار ایران و جهان: