نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 17:21

لزوم تدوین پروتکل درمانی و مداخله‌ای برای جلوگیری از خودکشی

اردبیل- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تدوین پروتکل درمانی و مداخله‌ای مشخص برای جلوگیری از خودکشی در استان اردبیل لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر جوانمرد ظهر یکشنبه در دوره آموزشی مداخله خودکشی ویژه ۷۰ نفر از کارشناسان مراکز آسیب دیدگان و اورژانس اجتماعی اظهار کرد: تدوین پروتکل درمانی و مداخله‌ای مشخص برای جلوگیری از خودکشی در سطح استان اردبیل لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه متأسفانه از لحاظ آماری، با کاهش سن خودکشی مواجه هستیم، گفت: مسئله‌ای که باید به آن توجه کنیم، افزایش و ارتقا آگاهی و درک از واقعیت موضوع است چرا که بسیاری از والدین و اطرافیان فردی که اقدام به خودکشی می‌کنند، درک کامل و صحیحی از بیماری‌های روحی و آثار و پیامدهای آن ندارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه باید برای والدین و خود افراد، آموزش‌های لازم ارائه شود، بیان کرد: برای برگزاری برنامه‌های آموزشی، می‌توان از ظرفیت‌های صدا و سیما و آموزش و پرورش و رسانه‌ها نیز استفاده کرد.

جوانمرد عدم توجه به عوامل خودکشی را مهمترین دلیل این کار دانست و ادامه داد: امیدواریم برگزاری دوره آموزشی مداخله در خودکشی باب فتحی برای پیشگیری از خودکشی هموطنان باشد.

وی خاطرنشان کرد: سیر صعودی آمار خودکشی همواره به عنوان یکی از دغدغه‌های اساسی بوده که باید مورد توجه قرار باشد و راهکارهای نوین پیشگیرانه در این خصوص اتخاذ شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1493254

مهمترین اخبار ایران و جهان: