نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 12:52

مردم کرمانشاه در ایام اربعین یکپارچه وقف خدمت به زوار شدند

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره به حضور گسترده مردم در مواکب برای خدمت زائران اربعین، گفت: مردم کرمانشاه در ایام اربعین یکپارچه وقف خدمت به زوار شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما صبح دوشنبه در دیدار امروز خادمان موکب انصارالحجه (عج) مسجد جامع کرمانشاه از خدمت به امام حسین (ع) با عنوان خدمت به خداوند یاد کرد.

وی با قدردانی از خادمان زائران امام حسین (ع)، گفت: حرکت شما مصداق کامل خدمت به خداوند متعال است لذا یقیناً خداوند متعال از شما تشکر می کند.

امام جمعه کرمانشاه در خصوص سابقه مردم کرمانشاه در خدمت به زائران اربعین حسینی (ع)، تصریح کرد: کار موکب داری یک حرکت ریشه دار و قدیمی است که به اشکال مختلف توسط مردم کرمانشاه برگزار می شده است و مشخصاً بزرگان و علمای ما این کار را انجام می داده اند.

علما با تقدیر از حرکت بزرگ مردمی در خدمت به زوار اربعین، گفت: اینکه از مرز تا محل زندگی اینگونه به زوار خدمت شود قابل ستایش است، امروز خدمت به زائران اربعین حسینی (ع) از مرز تا محل زندگی استمرار دارد و این حرکت بزرگ معنوی توسط مردم شریف انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: برخی کارهای مردم ما در دنیا منحصر به فرد است، که تاسوعا و عاشورا از آن جمله است زیرا حضرت سیدالشهدا (ع) هر داشت خرج دین کرد، ما هم هرچه داریم اگر خرج خدا کنیم منفعت کامل برده ایم.

امام جمعه کرمانشاه با عمیق خواندن عشق و ارادت مردم به دستگاه امام حسین (ع)، یادآوری کرد: همه مردم به حضرت سیدالشهدا (ع) معتقد هستند و از جمله اینکه برادران اهل سنت ما اعتقاد ویژه ای به حضرات حسنین (علیهم السلام) دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1494398

مهمترین اخبار ایران و جهان: