نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 12:16

پوتین: کسی قادر نیست نیروهای روسیه را متوقف کند

رئیس جمهور روسیه در پیامی هشتادمین سالگرد آزادسازی منطقه دونباس از دست اشغالگران نازی را تبریک گفت و تأکید کرد که هیچ کسی قادر نیست مبارزان روسیه را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، رئیس جمهور روسیه هشتادمین سالگرد آزادی دونباس از اشغالگران فاشیست در طول «جنگ بزرگ ملی» را به ساکنان جمهوری دونتسک و همه روس‌ها تبریک گفت.

ولادیمیر پوتین در سخنانی به این مناسبت گفت: این روز نقطه عطف مهمی در تاریخ روسیه محسوب می‌شود و هیچ کسی قادر نیست که نظامیان ما را متوقف کند.

وی خاطرنشان کرد که منابع و درآمدهای منطقه دونباس برای دشمن اهمیت زیادی داشت و تصرف آن یکی از اهداف حمله آلمان به اتحاد جماهیر شوروی بود.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: نازی‌ها تمام توان خود را برای نگه داشتن دونتسک و وادار کردن مردم به کار برای ماشین نظامی رایش سوم (آلمان نازی) به کار گرفتند.

پوتین تصریح کرد: اما نازی‌ها با مقاومت شدید مردمی در سرزمین‌های اشغالی مواجه شدند که از شدت آن در یک دوره ۷۰۰ روزه فروکش نکرد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌ای که این هیولای بی رحم و گستاخ بر منطقه دونباس حکومت می‌کرد، صدها هزار چریک و جنگجوی مخفی، غیرنظامیان و کودکان مورد شکنجه و اعدام قرار گرفتند.

روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات ویژه نظامی» خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی در این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفت که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری پیش روی مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489710

مهمترین اخبار ایران و جهان: