نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 10:49

حضور پرشور زائران در حرم حضرت زینب با تدابیر شدید امنیتی+عکس و فیلم

حرم حضرت زینب سلام الله علیها روز گذشته مملو از جمعیت بود. زائران با وجود فضای امینتی در صحن و شبستان حرم عمه سادات به سوگواری پرداختند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها شب گذشته همزمان با شب عاشورا بر اساس تقویم سوریه، مملو از عزاداران سیدالشهدا علیه‌السلام بود.

با توجه به انفجار تروریستی در منطقه زینبیه دمشق، تدابیر امنیتی شدیدی برای عزاداری در حرم‌های سوریه به ویژه حرم عمه سادات اعمال شد و نیروهای امنیتی با ایجاد سیطره‌هایی، ورود به این منطقه را تحت کنترل قرار دادند. گفته می‌شود که بیش از ۵۰۰ نیروی امنیتی در اطراف حرم حضرت زینب سلام الله علیها مستقر هستند.

علاوه بر این، تعداد ورودی‌ها به حرم عمه سادت محدود شده و فقط یک ورودی برای آقایان و یک ورودی برای بانوان باز است.

عزاداری شب عاشورا (به تقویم سوریه)

همچنین روز گذشته مراسم تاسوعای حسینی در سوریه با حضور زائران برگزار شد و جمعی از عزادران تحت تدابیر امنیتی به سوگواری پرداختند.

وزارت کشور سوریه اعلام کرد که بر اثر این انفجار ۶ نفر شهید و ۲۴ نفر زخمی شدند. حمیدرضا محمدی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت می‌گوید: هیچ زائر ایرانی در این انفجار آسیبی ندیده است.

در ادامه تصاویری از عزاداری ظهر تاسوعا بر اساس تقویم سوریه (روز گذشته) در حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها را مشاهده می‌کنید:

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1415110

مهمترین اخبار ایران و جهان: