نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 13:54

خرید تضمینی گندم در اصفهان از مرز 75 هزار تن گذشت

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گفت: تا پنجم مردادماه ۷۵ هزار ۱۰۱ تن گندم تضمینی در سطح استان اصفهان خریداری شده است.

پیمان فیروزنیا مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به میزان خرید گندم در استان اظهار داشت: تا پنجم مردادماه در منطقه گرم استان در شهرستان‌های اردستان، آران و بیدگل ،کاشان، نایین، نطنز و خوروبیابانک ۷ هزار و ۸۷۳ تن گندم خریداری شد.

وی افزود: در منطقه معتدل استان شامل شهرستان‌های اصفهان، هرند، ورزنه، جرقویه، برخوار، نجف‌آباد، فلاورجان، شاهین‌شهر،گلپایگان، شهرضا و مبارکه ۶۰ هزار و ۹۲۰ تن گندم خریداری شد.

فیروزنیا بیان کرد: در منطقه سرد استان شامل شهرستان‌های سمیرم، خوانسار، چادگان و بویین و میاندشت ۶ هزار و ۳۰۸ تن تاکنون خرید تضمینی گندم انجام شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: جمع خرید تضمینی گندم سیلوی اصفهان هزار و ۶۸۶ تن، سیلوی کاشان ۳ هزار و ۴۲۰ تن و اتحادیه تعاون روستایی ۶۹ هزار و ۹۹۵ تن تا روز ۵ مرداد محقق شده است و در کل  ۷۵ هزار ۱۰۱ تن گندم در سطح استان خریداری شده است.

به گزارش فارس، زمین‌های کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار معادل ۳.۵ درصد از مساحت استان است که با توجه به محدودیت‌ منابع آبی سال‌های گذشته، تنها حدود ۲۹۰ هزار هکتار از آن زیر کشت رفت.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1423354

مهمترین اخبار ایران و جهان: