نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 21:33

سیستان و بلوچستان به معنای واقعی کلمه پایتخت وحدت اسلامی است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ما می‌توانیم ادعا کنیم که این خطه در معنای واقعی پایتخت وحدت اسلامی است چرا که شیعه و سنی این استان سالیان دراز است که با برادری در کنار یکدیگر زندگی کرده و می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رضا شریفی در هفتمین دوره آموزشی منطقه ای ستاد انتخابات کشور که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور، فرمانداران استان های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی در چابهار برگزار می شد، اظهارداشت: این استان مزیت های فراوانی از جمله تنوع قومی و جغرافیایی دارد که می‌تواند موجبات توسعه منطقه را فراهم نماید.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: نظام مسائل استان به وسیله تیم عمرانی موجود و فعال در منطقه احصا شده و هم اینک نیز در حال اقدام است.

وی اذعان کرد: دشمنان همواره تلاش‌های زیادی برای برهم زدن نظم در استان و جلوگیری از پیشرفت این منطقه کرده اند که با هوشیاری مردم و علما نقش بر آب شده است.

وی تاکید کرد: موضوع انسجام اجتماعی در سیستان و بلوچستان اهمیت فراوانی دارد در همین راستا شاهدیم که شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های معاند سعی در دگرسازی و دو قطبی سازی در استان دارند که البته مردم این خطه در طول تاریخ مسالمت آمیز و افتخارآمیز در کنار یکدیگر زندگی کردند.

شریفی ادامه داد: ما می‌توانیم ادعا کنیم که این خطه در معنای واقعی پایتخت وحدت اسلامی است چرا که شیعه و سنی این استان سالیان دراز است که با برادری در کنار یکدیگر زندگی کرده و می‌کنند.

وی اذعان کرد: از شمال تا جنوب استان به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و در آینده شاهد توسعه یافتگی سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در دوره‌های مختلف زحماتی کشیده و کارهایی آغاز شده اما در هیچ دوره‌ای بین مسئولین عالی کشور در رابطه با سیستان و بلوچستان اجماع نبوده و طرح‌های کلانی از شمال تا جنوب استان در حال اجراست.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1423854

مهمترین اخبار ایران و جهان: