نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 22:47

مردم در انتخابات مجلس شایسته‌سالاری را بر نگاه طایفه‌ای ارجح بدانند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: انتخاب کنندگان اگر نگاه شایسته‌سالاری نداشته و نگاه جناحی و حزبی و طایفه‌ای داشته باشند، بنا بر تعابیر به خداوند و رسول خدا و ائمه و مومنین کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امشب در گفت‌وگوی ویژه خبری امشب، اظهار کرد: ۱۲ اسفند امسال شاهد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در یک قرن پیش مجلسی که در راس برنامه‌هایش منافع ملت باشد، جزو آرمان‌ها و آرزوهای مردم آن زمان محسوب می‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در جمهوری اسلامی اراده ملت حاکمیت پیدا کرد و نظر مردم در شکل‌گیری مجلس نقش اصلی ایفا کرد، افزود: بنابراین باید این نعمت را با راه و روش صحیح انتخاب پاس بداریم.

شاهرخی بیان داشت: روایات متعددی از ائمه اطهار علیهم‌السلام داریم که در کتب مختلف از جمله بحارالانوار ثبت شده، از جمله اینکه تمجید شده از کسی که مسوولیتی را بپذیرد و خدمت‌گذاری لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان بدانند همان‌طور که اهانت به قرآن گناهی کبیره و نابخشودنی است، اگر داوطلبی با علم بداند که فرد شایسته‌تری از وی وجود دارد اما ،کنار نکشد، خائن محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: انتخاب کنندگان نیز اگر نگاه شایسته‌سالاری نداشته و نگاه جناحی و حزبی و طایفه‌ای باشد، بنا بر تعابیر به خداوند و رسول خدا و ائمه و مومنین کرده‌اند.

شاهرخی رای دادن را حق و تکلیف خواند و افزود: واجب سیاسی است که باید انجام گیرد، بنابراین انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان با شایستگی و آگاهی وارد عرصه انتخابات شوند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۸ اصل از اصول قانون اساسی به طور مستقیم متعلق به مجلس شورای اسلامی است که وظایف متعددی را شامل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر رونق انتخابات تاکید و اظهار کرد: یکی از وظایف نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه، مطالبه اجرای سیاست‌های کلی انتخابات است، دعوت به مشارکت حداکثری در انتخابات و توصیه لازم به هیات‌های نظارت و اجرایی برای اجرای صحیح قانون از جمله وظایف ائمه جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه است.

شاهرخی با بیان اینکه گرایش به فرد یا حزب و جناح خاص از سوی نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه‌جمعه ممنوع است، گفت: توصیه به انتخاب فرد اصلح توصیه می‌شود، اما سفارش برای شخص خاص ممنوع است.

وی تاکید کرد: ائمه جمعه از هرگونه مداخله در روند صلاحیت‌ها منع شده‌اند، از این‌رو باید بسترهای لازم را برای انتخابات پرشور و رقابتی فراهم کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434854

مهمترین اخبار ایران و جهان: