نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 19:26

روحانیت پرچمدار امر به معروف باشند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان، بر لزوم پرچمداری روحانیت در ادارات به عنوان امام جماعت و عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه در راستای احیای این فریضه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه هم اندیشی احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های دولتی با حضور ائمه جماعات ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌ها در محل ستاد امر به معروف برگزار شد.

در ابتدای جلسه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان، بر لزوم پرچمداری روحانیت در ادارات به عنوان امام جماعت و عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه در راستای احیای این فریضه تاکید کرد.

سجاد ناصر با تاکید بر اینکه رعایت حداکثری موازین شرعی و اخلاقی در دستگاه‌های دولتی انتظار بجای مردم از کسانی است که نان خور نظام و در خط مقدم خدمت نظام هستند، افزود: تاثیرگذاری و نقش الگودهی به مردم از سوی مدیران و مسوولان موجبات امیدواری نسبت به کارکرد و عملکرد نظام و خادمان مردم است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان لزوم توجه به تمام جنبه‌های امر به معروف، عفاف و حجاب رضایتمندی مردم از خدمات‌دهی، دوری از اصراف و باندبازی و استفاده بهینه از امکانات دولتی را یادآور شد و عمل به وظایف ذاتی دستگاه هارا با سرعت و دقت مورد تاکید قرار داد.
در ادامه حجت الاسلام محمد نظری فعال فرهنگی و رابط استانداری در ستاد احیاء سه نکته حساسیت و رسالت علما در علم و عمل، حساسیت در مورد امر به معروف و نهی از منکر و استفاده جبهه کفر و استکبار از چالش حجاب را مورد تاکید قرار داد.

حجت الاسلام نوری، نماینده ولی فقیه در فراجای استان زنجان هم نکاتی راجع به لزوم کار فرهنگی و اغنای اندیشه در کنار کار سلبی تاکید کرد و از حاشیه بردن اصل فریضه امر به معروف و نهی از منکر با یک اصل فرعی انتقاد کرد و خواستار جبران بعضی خلاءهای قانونی و شناخت مولفه‌های قرآنی این فریضه شد.

در پایان تعدای از شرکت کنندگان نقطه نظرات خود را راجب احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کردند.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1436098

مهمترین اخبار ایران و جهان: