نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 14:46

دعوت فرماندار بیرجند از نخبگان و دغدغه مندان برای ثبت نام در انتخابات مجلس

فرماندار بیرجند از همه نخبگان و افرادی که برای توسعه استان و کشور دغدغه‌مند هستند و شرایط کاندیداتوری را دارند برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی فاضلی فرد، فرماندار بیرجند امروز در جلسه تجلیل و دیدار با خبرنگاران و هم اندیشی اصحاب رسانه با فرماندار اظهارداشت: خبرنگاران افسران جنگ نرم هستند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران قشر مظلوم، پرتلاش و در معرض آسیب هستند، تصریح کرد: فلسفه این جلسه هم اندیشی با خبرنگاران در حوزه های مختلف شهرستان است.

فرماندار بیرجند افزود: باید با هم‌افزایی مدیران برای استان تلاش شود و از جزیره‌ای عمل کردن بپرهیزیم.

فاضلی فرد یادآور شد: به هیچ عنوان اداره‌ای را در مرکز استان نمی پذیریم که حیات خلوت ادارات کل باشد.

وی ادامه داد: مدیر هر اداره در شهرستان باید قوی ترین مدیر در مجموعه خودشان باشند و به همین سبب بوده که گرایش بر جوان گرایی داشته‌ایم چون جوانان قدرت بسیار بالایی دارند.

فاضلی فرد با بیان اینکه حجم کار و ظرفیت های مرکز استان بسیار بالا است، بیان داشت: یک سوم جمعیت براساس سرشماری در بیرجند مستقر بوده و خدمات می خواهند اما متاسفانه نگاه  ویژه ای به مرکز استان شکل نگرفته است.

وی اضافه کرد: همه مردم استان از خدمات ارائه شده در مرکز استان بهره‌مند می‌شوند بنابراین ارائه خدمات به مردم تمام استان نیاز به حمایت استانی دارد.

فرماندار بیرجند گفت: باید نگاه به مرکز استان درست شود و یک نگاه توسعه ای برای استان داشته باشیم .

فاضلی فرد با اشاره به اینکه هنوز در رده ملی بیرجند برای مدیران شناخته  شده نیست که این دلالت بر ضعف ما دارد، تصریح کرد: متاسفانه هنوز مدیران استانی ترس دارند که اختیاراتی را به مدیران شهرستانی واگذار کنند.

وی با بیان اینکه نگاه مرکز استان نگاه چانه زنی نبوده بلکه نگاه عدالت محوری و منطبق براساس شاخص های قانونی که وجود دارد است، یادآور شد: باید متناسب با این شاخص ها سهم لازم را از منابع استانی ببریم که متاسفانه این گونه نیست.

فرماندار بیرجند با اشاره انعکاس ضعیف اخبار و دستاوردهای شهرستان بیرجند در جامعه تصریح کرد: رسانه‌ها در این زمینه باید بیشتر تلاش کنند تا بتوانیم ظرفیت های مرکز استان را بهتر و بیشتر معرفی کنیم.

فاضلی فرد با بیان اینکه در حوزه کاری تعارف نداریم، بیان داشت: توان خود را در بکارگیری مدیران انقلاب، جهادی که فعالیت آنها متناسب با ماموریت های دولت بوده به کار بسته‌ایم.

وی ادامه داد: ارائه خدمات در مرکز استان باید به گونه‌ای باشد که الگویی برای دیگر شهرستان‌های استان قرار گیرد.

وی از رسانه های استان خواست تا براساس رسالتی که بر دوش دارند، قطار توسعه استان را به حرکت درآورده و در این مسیر به آن قوت ببخشند.

به گفته فاضلی فرد رسانه‌ها باید در کنار نقدهای منصفانه، عدالت محوری را در پش بگیرند تا مدیران را به حرکت مجبور سازند.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت به استان خراسان‌جنوبی افزود: هم افزایی و همراهی ما در مطالبات استان بسیار دارای اهمیت بوده تا استان را در مسیر توسعه پیش ببریم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه پروژه‌های خوبی در مرکز استان در حال اجرا بوده که می‌توانیم با هم‌افزایی و همفکری روند اجرای این پروژه‌ها را تسریع بخشیم‌.

 فرماندار بیرجند با اشاره به ظرفیت های مهم و فراوان گردشگری در مرکز استان گفت: متاسفانه به درستی نتوانسته ایم این ظرفیت ها را معرفی کنیم که در این زمینه رسانه‌ها می‌توانتد بسیار کمک‌کننده باشند.

وی به یکی از مشکلات مناطق حاشیه‌ای شهر بیرجند با حضور گسترده سگ‌های ولگرد د ایجاد رعب و وحشت در بین مردم اشاره داشت و اضافه کرد: سلامت مردم خط قرمز ما بوده و در این زمینه با همکاری دهیاران برای جمع‌آوری این سگ‌ها تلاش شده است.

فرماندار بیرجند ادامه داد: بخشی از سگ های ولگرد که کانون تجمع آنها مربوط به کشتارگاه سنتی روستای حسین آباد بوده که با مکان‌یابی جدید آن این مشکل تا حد زیادی رفع خواهد شد.

فاضلی فرد به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و از تمام نخبگان و افرادی که برای توسعه استان و کشور دغدغه‌مند بوده و شرایط کاندیداتوری را داشته برای ثبت‌نام دعوت کرد و گفت: پش ثبت نام فرصتی بوده که افرادی که قرار است در این عرصه پا بگذارند اطلاعات خود را ثبت کرده و باید بدانیم این اطلاعات تنها برای وزرات کشور قابل دسترس بوده و رصد خواهد شد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر امیدآفرینی در جامعه خاطرنشان کرد: اعتماد مردم به دولتمردان همان امیدآفرینی بوده و وقتی حاصل می شود که مردم دولتمردان را در کنارشان ببیند و بدانند که برایشان دغدغه مند هستند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435698

مهمترین اخبار ایران و جهان: