نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 13:56

جریمه نیم میلیاردی یک واحد صنفی در رودبار

رودبار- رئیس دامپزشکی رودبار از جریمه ۵۰۰ میلیون تومانی یک واحد بسته بندی متخلف در رودبار خبر داد.

هومن مهدویان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در پی کشف محموله‌های فاسد در بازدید از سردخانه یک واحد بسته بندی در رودبار این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در راستای طرح بازدید از سردخانه‌های سراسر کشور در اردیبهشت ماه امسال از یکی از سردخانه‌های شهرستان رودبار مقدار ۱۰ تن مرغ منجمد خارجی، ۴۱۴ کیلوگرم گوشت قرمز منجمد تاریخ گذشته و ۱۷۰ کیلوگرم آلایش طیور تاریخ گذشته کشف شد.

مهدویان تصریح کرد: با هماهنگی و حضور میدانی رؤسای ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن تجارت و بهداشت شهرستان رودبار در واحد مذکور صورتجلسه تنظیم و جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان رودبار ارجاع شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رودبار گفت: در مرحله اول گوشت‌های قرمز و آلایشات منجمد به دلیل اینکه مدت زیادی از تاریخ انقضا گذشته بود و از نظر ارگانولپتیکی دارای شرایط نامناسب تشخیص داده شد که با هماهنگی رئیس تعزیرات حکومتی به واحد پخت ضایعات جهت معدوم سازی حمل و معدوم شد.

وی افزود: در مرحله دوم به دلیل وجود شواهد دال به دیفراست مرغ‌های منجمد و بسته بندی به عنوان مرغ گرم و همچنین منقضی شدن تاریخ مرغ‌های منجمد، بر اساس رأی صادره توسط تعزیرات حکومتی شهرستان رودبار واحد متخلف به مبلغ ۵ میلیارد و ۲۳۵ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال محکوم شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1430398

مهمترین اخبار ایران و جهان: