نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 14:58

سوختن پمپ آب دلیل قطعی آب روستای مرزی «گزخت» زیرکوه

امور آب و فاضلاب شهرستان زیرکوه دلیل قطعی 48 ساعته آب روستای مرزی گزخت را سوختن پمپ آب این روستا اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اهالی روستای مرزی گزخت شهرستان زیرکوه با ارسال پیامی به خبرگزاری فارس از اینکه طی ۴۸ گذشته آب این روستا قطع شده و مردم برای تامین آب به چشمه‌های اطراف روستا پناه آورده‌اند، گلایه کردند و خواستار پاسخگویی مسوولان در این زمینه شدند.

امور آب و فاضلاب شهرستان زیرکوه به گلایه اهالی روستای مرزی گزخت این شهرستان این طور پاسخ داد: علت کمبود، کم‌فشاری و قطع آب در روستای گزخت، ناشی از سوختن پمپ چاه آب شرب روستا است، به محض قطعی شدن آب، موضوع از طریق شورای اسلامی و به صورت عمومی اطلاع‌رسانی شد.

در حال حاضر حدود یک لیتر در ثانیه از چشمه روستا تامین آب و در مخزن ذخیره‌سازی و در دو نوبت بازگشایی خواهد شد و علاوه بر این توسط تانکر سیار، آب توزیع تا واحدهای بالادست که به دلایلی بر خوردار نخواهد شد، تامین شود.

اما متاسفانه علت اصلی کم‌آبی روستا، ناشی از برداشت حدود بیش از نیمی از جمعیت روستا است که اقدام به خرید انشعاب نمی‌کنند و به بهانه‌های مختلف از جمله نداشتن هزینه خرید انشعاب، اقدام به برداشت غیر مجاز اب از شبکه می‌کنند.

همچنین تعداد زیادی از اهالی بدون ملاحظه اقدام به آبیاری صیفی‌جات و اشجار می‌کنند و خود را فارق از قوانین می‌دانند و با کوچکترین مشکل قطع آب ، فریاد واعطشا سر می‌دهند ای کاش به جای شانه خالی کردن از وظایف خود در قبال خدمات و هزینه‌های دولت، خود و اطرافیان خود را مقید به قوانین می‌دانستیم.

آب فاضلاب در راستای ظیفه ذاتی، در کمترین زمان ممکن پیگیر تهیه و تعویض پمپ با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان در عمق ۱۵۰ متری را در دستور کار داشت و پیگیر اعزام جرثقیل از شهرستان‌های مجاور است و تا زمان رفع مشکل، تقسیم آب به شیوه فوق را در دستور خواهد داشت.

از همه مشترکان که تا رفع این مشکل و برگشت به روال عادی قبلی همراهی خواهند کرد کمال تشکر را داریم.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1427154

مهمترین اخبار ایران و جهان: