نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 11:53

۲ میلیارد ریال اعتبار در جهت تأمین آب حیات وحش ایلام هزینه شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: به طور میانگین در سال, ۲ میلیارد ریال اعتبار در جهت تأمین آب حیات وحش استان ایلام هزینه شده است.

علیرضا محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام پیش از ظهر سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: گنجایش تعداد هفت مخزن و بیش از ۳۰ آبشخور در مناطق تحت مدیریت این اداره کل از یک هزار و ۵۰۰ لیتر تا چهار هزار لیتر است که هر ۱۰ تا ۱۵ روز یکبار آب این مخازن تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه، جهت تأمین آب مخازن مذکور در هر دوره آبرسانی، ۱۰ هزار لیتر آب خریداری می‌شود، افزود: بیشتر چشمه‌ها و منابع آبی طبیعی جهت استفاده حیات وحش استان، با توجه به بارندگی‌های موثر در سال آبی جاری، مشکلی نخواهند داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام ادامه داد: میزان اعتبارات برای آب حیات وحش با توجه به تر یا خشکسالی‌های استان متغیر است.

محمدی تصریح کرد: با این وجود به طور میانگین در سال، ۲ میلیارد ریال اعتبار در جهت تأمین آب حیات وحش هزینه شده و دراین راستا نیز  برخی از انجمن‌های زیست محیطی در کنار آبشخور‌های اداره کل، اقدام به احداث آبشخور و تزریق مداوم آب به آنها داشته و همچنین تمام آبشخور‌های مناطق تحت مدیریت اداره کل محیط زیست، پیش از آغاز عملیات آبرسانی به حایت وحش لایروبی شده اند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از  انجمن‌های مردم نهاد و سایر دوستداران محیط زیست تقاضا داریم، قبل از احداث آبشخور یا هرگونه خدمات رسانی به حیات وحش، با کارشناسان این اداره کل مشورت نمایند.

وی با تاکید بر اینکه، عمده این آبشخور‌ها در مناطق سخت گذر کوهستانی و ارتفاعات ایجاد شده اند، تصریح کرد: اداره کل محیط زیست با نصب دوربین تله‌ ای در کنار این آبشخور‌ها تصاویر گونه‌های مختلف حیات وحش که برای نوشیدن آب به کنار این آبشخور‌ها می‌آیند ثبت و ضبط می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حیات وحش استان دارای ۲۹۲ گونه مختلف جانوری است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431998

مهمترین اخبار ایران و جهان: