نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 12:47

برخورد قانونی و سریع با عاملان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)

شیراز- دو نفر از مصدومان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) روایتی از زمان وقوع این حادثه تروریستی نقل کرده و از مسئولان خواستند که با تروریست ها برخورد قاطع کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در حمله تروریستی شامگاه یکشنبه در حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) هشت نفر از زوار، خدام و نیروهای امنیتی مجروح و یک نفر از خدام حرم مطهر به درجه رفیع شهادت می‌رسد.

یکی از مجروحین این حادثه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: برای یکی از زوار مشکلی پیش‌آمده بود که می‌خواستم این زائر را با ویلچر به درمانگاه مجاور حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) ببرم که متوجه صدای تیراندازی شدم.

حفظ جان زائران در اولویت بود

این مجروح در ادامه افزود: فرد تروریست وارد صحن حرم شده و شروع به تیراندازی کرد.

وی افزود: سعی داشتم که جلوی او را بگیرم که تیراندازی کرد و من و چند نفر دیگر مورد اصابت گلوله قرار گرفتیم.

این مجروح حادثه تروریست حرم گفت: در آن لحظه حفظ جان خودم اصلاً مهم نبود؛ ولی در تلاش بودم تا اقدامی انجام دهم که بتوان جلوی پیشروی این تروریست تکفیری را بگیرم.

نیروهای یگان امنیت خود را سپر مردم کردند

او ادامه داد: صدای تیراندازی که در حرم پیچید تنها موضوعی که در ذهنم بود حفظ جان زوار حرم احمد ابن موسی شاه‌چراغ (ع) بود؛ اما از مسئولان می‌خواهیم که در کوتاه‌ترین زمان به این پرونده رسیدگی کرده و مطالبه مردم که شناسایی عاملان و مجازات آنها است را محقق کنند.

مجروح دیگری در این حادثه از نیروهای یگان امنیت حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) است که در این حادثه از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته به خبرنگار مهر گفت: من به همراه دو نفر دیگر از نیروهای یگان امنیت خودمان را سپر کرده بودیم که به مردم آسیبی نرسد که هر سه در اثر شلیک گلوله مورد اصابت گلوله قرار گرفتیم.

وی اضافه کرد: حفظ جان زوار حرم احمد ابن موسی (ع) از هر چیزی برای ما بیشتر اهمیت داشت حتی اگر افتخار شهادت در راه صیانت از اهل‌بیت (ع) و زائران حرم هم نصیب ما شده بود این شهادت از شهد برای ما شیرین‌تر و گواراتر بود.

این مصدوم حادثه تروریستی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) از مسئولان خواست در کوتاه‌ترین زمان پاسخ سختی به دشمنان اسلام و مردم ایران دهند و اجازه ندهند که دشمن نقشه‌ای برای به خطر انداختن امنیت ملت مسلمان ایران طراحی کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441554

مهمترین اخبار ایران و جهان: