نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 11:47

برداشت ۲۹ تن گندم و جو از مزارع دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

شهرکرد_مدیر مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد از برداشت ۲۹ تن گندم و جو از مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد شهرکرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس دوستی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برای ترغیب دانشجویان به جنبه‌های علمی و اقتصادی در بخش کشاورزی و تحقق سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی در افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای، شش هکتار از زمین‌های آبی مزرعه آموزشی و تحقیقاتی این دانشگاه امسال به کشت گندم و جو اختصاص یافت اظهار کرد: به‌طور میانگین از هر هکتار حدود ۵ تن محصول و بیش از ۲۹ تن گندم و جو برداشت شد.

وی با بیان اینکه برداشت جو و گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است تصریح کرد: امسال با رعایت تناوب زراعی و استفاده از روش‌های آبیاری نوین در مزرعه دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، میزان برداشت نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

دوستی خاطر نشان کرد: با اجرای درست کاشت، داشت و به زراعی و استفاده از تجربه و نظارت کارشناسان به ویژه اعضای هیئت علمی گروه کشاورزی، کیفیت گندم در مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد مطلوب ارزیابی شد.

مدیر مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: گندم‌های برداشت شده در این مزرعه آموزشی و تحقیقاتی در بازار گندم شهرکرد فروخته می‌شود.

دوستی اذعان داشت: گندم ازنظر میزان تولید و سطح زیر کشت، مهم‌ترین محصول کشاورزی ایران در مناطق مختلف کشور است و ازنظر اقتصادی و تأمین غذای اصلی مردم اهمیت فراوانی دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441398

مهمترین اخبار ایران و جهان: