نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 12:14

زمان برگزاری جشنواره دنا مشخص شد

زمان نهایی برگزاری شصت‌ و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج–دنا مشخص شد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌ عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، زمان برگزاری شصت‌ و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج-دنا مشخص شد که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ۳ تا ۶ مهر ۱۴۰۲ به مدت ۴ روز، استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان فیلم‌سازان و عکاسان جوان ۱۰ استان کشور خواهد بود.

شصت‌ و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج–دنا با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی با رویکرد ایجاد تنوع و تکثر در انواع فیلم کوتاه از طریق تاکید بر ژانرهای سینمایی برگزار می‌شود.

این دوره از جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان که قرار بود در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۳ تیر ۱۴۰۲ در شهر یاسوج برگزار شود، به دلیل سفر استانی رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد و آغاز ماه محرم و صفر، به مهر ۱۴۰۲ موکول شد.

در شصت‌ و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج–دنا، توجه به سینمای بومی و فیلم‌های ژنریک در اولویت انتخاب و داوری خواهند بود و هنرمندان ۱۰ استان از جمله فارس، خوزستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان و کهگیلویه و بویراحمد مهمانان شصت‌ و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج–دنا هستند که در ۲ بخش فیلم کوتاه و عکس به رقابت می‌پردازند.

شصت‌ و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج ۳ تا ۶ مهر ۱۴۰۲ به میزبانی انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر یاسوج و به دبیری امین درخشان برگزار می‌شود.

شصت‌ و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یزد-ایساتیس و شصت‌ و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر-خلیج فارس، به ترتیب در بهمن ۱۴۰۱ و اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد و فیلم‌هایی که سهمیه حضور در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را دریافت می‌کنند مشخص شدند.

در هر دوره از جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، ۵ فیلم کوتاه که تندیس بهترین فیلم جشنواره، بهترین فیلم داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی را دریافت می‌کنند، مستقیم به بخش مسابقه دور بعدی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه پیدا می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437898

مهمترین اخبار ایران و جهان: