نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 13:03

لزوم نظارت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن/ پروژه های شهری رها شده است

یاسوج_ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظارت فنی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهرهای استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد روستا ظهر سه شنبه در نشست با اعضای نظام مهندسی ساختمان، افزود: نظام مهندسی ساختمان نظارت کامل بر روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن را محقق کند.

روستا بر تهیه فرم استاندارد نهضت ملی مسکن توسط نظام مهندسی تاکید کرد و اظهار داشت: نظارت فنی در طرح نهضت ملی مسکن بر عهده سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

وی با بیان اینکه نباید این مهم به فراموشی سپرده شود، تصریح کرد: نظام مهندسی ساختمان در استان نظارت کامل و مطلوبی را بر اجرای بخش‌های مختلف طرح نهضت ملی مسکن عملیاتی کند.

معاون عمرانی استاندار گفت: اجرای نقشه‌های طرح نهضت ملی مسکن در واحدهای خود مالک، ۹۹ ساله و پیمانکاری باید از کانال نظام مهندسی عبور کند.

روستا با تاکید بر اینکه استان مهندسین توانمندی دارد، گفت: نظام مهندسی شاکله و راهبر ساخت و سازها بوده و در این خصوص مسئولیت سنگینی برعهده دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: علت تخلف در ساخت و سازها، نگاه در حوزه مسکن به عنوان کالای سرمایه‌ای است در حالی که یک کالای مصرفی محسوب می‌شود.

وی همکاری دستگاه‌های اجرایی با نظام مهندسی را ضروری دانست و گفت: لازم است وضعیت دو زمین نظام مهندسی در سی‌سخت و یاسوج تعیین تکلیف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به برخی مشکلات در شهر یاسوج گفت: در حال ساماندهی کمیسیون ماده ۹۹ و۱۰۰ شهرداری هستیم تا کارها سلیقه‌ای نشود.

معاون عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: طرح‌های زیادی در شهر یاسوج نیمه تمام است که نیازمند همراهی و همکاری این سازمان برای به سرانجام رسیدن این طرح‌ها است.

روستا گفت: ساخت و ساز در شهرها، سیما و منظر شهری، طرح تفضیلی، پروژه ۴۵ متری یاسوج، سازه مرکز شهر یاسوج همه نیمه کاره رها شده که برای به سرانجام رسیدن این طرح‌ها نیازمند همراهی نظام مهندسی هستیم.

وی با اشاره به اینکه باید وضعیت پل سوم و چهارم شهر یاسوج مشخص شود، گفت: باید این دو پل هرچه سریع‌تر به سرانجام برسند تا شهر یاسوج در زمان بارش برف و باران با مشکل ترافیکی مواجه نشود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421410

مهمترین اخبار ایران و جهان: