نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 13:56

زیرساخت‌های آبرسانی درماهنشان ارتقای یافت

با تشریح عملکرد این شرکت در شهرستان ماهنشان گفت: با ارتقای زیرساخت‌های آبرسانی، خدمات‌دهی به روستائیان شهرستان ماهنشان توسعه یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا جزء قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهارکرد: آغاز عملیات آبرسانی به روستای «قره ناس» در شهرستان ماهنشان یکی از این خدمات است که با بهره‌برداری از آن، اهالی این روستا از نعمت آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: این طرح شامل احداث خط انتقال به طول بیش از ۴ کیلومتر، احداث یک رشته قنات و چاه نیمه عمیق، احداث و تجهیز ایستگاه پمپاژ و برق‌رسانی است.

وی تصریح کرد: طی سه ماهه اخیر ۷۷۰ متر عملیات اصلاح و توسعه شبکه توزیع، احداث ۱۰ فقره حوضچه شبکه توزیع و خط انتقال و ۱۷ فقره تعویض شیر فلکه و نصب کنتور حجمی در شهرستان ماهنشان انجام پذیرفته است.

جزء قاسمی با تاکید بر حفظ و کنترل کیفیت آب آشامیدنی بیان داشت: انجام ۱۰۷ مورد آزمایشات شیمیایی، بیش از ۱۱ هزار فقره کلر سنجی آب، نصب دستگاه‌های کلرزن و شستشوی ۲۶ فقره مخزن ذخیره آب از جمله اقداماتی است که برای کنترل کیفیت آب در شهرستان ماهنشان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان همچنین به رفع ۲۴۹ فقره حوادث و اتفاقات شبکه توزیع و خط انتقال، ۲۴۹ فقره تعمیر حوضچه شبکه توزیع و خط انتقال، ۵ فقره نصب شناور، ۱۸ مورد تعمیر آب شیرین کن نیز اشاره کرده و یادآور شد: ارتقاء خدمات به روستائیان به صورت مستمر جزء اولویت‌های کاری شرکت آب و فاضلاب استان زنجان است.

وی به شناسایی و کشف ۶۲ فقره انشعاب غیرمجاز در شهرستان ماهنشان نیز اشاره کرده و گفت: بررسی پرونده این انشعابات در مراجع قضایی در دست اقدام است.

گفتنی است، شهرستان ماهنشان با ۱۵ هزار مشترک و جمعیتی بالغ بر ۳۹ هزار نفر در فاصله ۱۱۵ کیلومتری مرکز استان زنجان قرار دارد.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1363410

مهمترین اخبار ایران و جهان: