نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 09:08

گزارش‌های تأییدنشده از وقوع انفجار در پل کریمه

مقامات روسیه از وقوع یک حادثه «اضطراری» در پل کریمه خبر می‌دهند، برخی رسانه‌ها نیز می‌گویند آسیب وارده به این پل ناشی از وقوع انفجار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «سرگئی آکسینوف»، فرماندار منطقه شبه‌جزیره کریمه اعلام کرد که عبورومرور وسایل نقلیه بر روی پل کریمه به علت گزارش‌های تأییدنشده از وقوع یک انفجار، متوقف شده است.

پل کریمه، شبه‌جزیره کریمه را که سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، به روسیه متصل می‌کند؛ پارسال پاییز ارتش اوکراین این پل را منفجر کرد.

فرماندار کریمه از مردم خواسته از نزدیک‌شدن به پل خودداری کنند.

خبرگزاری تاس نیز به نقل از وزارت حمل‌ونقل روسیه گزارش داد که عرشه پل آسیب دیده، اما ستون‌های آن سالم هستند.

ساعاتی پیش کانال‌های تلگرامی روسی از وقوع یک انفجار در پل کریمه خبر داده بودند؛ برخی نیز مدعی شدند که در این انفجار دو نفر کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در جریان کودتای فوریه سال ۲۰۱۴، «ویکتور یانوکوویچ» رئیس جمهور وقت اوکراین از سمت خود برکنار شد و پس از آن موجی از اعتراضات گسترده ای در کریمه و شرق اوکراین آغاز شد. در ۱۱ مارس همان سال، شورای عالی کریمه و شورای شهر سواستوپل اعلامیه استقلال این مناطق را تصویب کردند.

پس از آن و در ۱۵ مارس ۲۰۱۴، با برگزاری یک همه پرسی در شبه جزیره کریمه، موضوع اتحاد مجدد با روسیه به رای گذاشته شد که اکثر رای دهندگان موافقت خود را با این موضوع اعلام کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1364810

مهمترین اخبار ایران و جهان: