نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 01:26

۲۵درصد مدارس گنبدکاووس نیاز به مقاوم‌سازی دارد

مدیر آموزش‌وپرورش گنبدکاووس گفت: گنبدکاووس دارای ۶۰۰ مدرسه در سطح شهرستان است و حدود ۲۵ درصد از این مدارس نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، ارازمراد مغربی‌قوجق شامگاه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در باشگاه فرهنگیان اظهارکرد: متاسفانه فرهنگ جامعه و خانواده ایرانیان به گونه‌ای نهادینه شده که می‌بایست دانش‌آموزان در رشته پزشکی و یا شاخه‌های پزشکی در کنکور رتبه آورده و تحصیلات عالیه داشته‌باشند در صورتی که باید فرهنگ هدایت دانش‌آموزان به طرف رشته‌های کارودانش و فنی‌وحرفه‌ای نهادینه شود.

وی تصریح‌کرد: اشتغال جوانان بعداز تحصیلات دانشگاهی تنها از مسیر رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای امکان‌پذیر است و از رشته‌های نظری بسیار سخت خواهدبود.

مدیرآموزش‌وپرورش شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: سهم شهرستان گنبدکاووس در ثبت‌نام رشته‌های علوم‌انسانی، علوم‌تجربی،ریاضی‌فیزیک و معارف در حوزه دختران و پسران از سوی استان مشخص است و مدارس شهرستان نمی‌توانند بیش از این سهمیه ثبت‌نام کنند.

* هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای

وی ادامه‌داد:در حال حاضر کل دانش‌آموزان مقطع متوسطه تعداد چهارهزارو ۹۳۷ نفر است که از این تعداد دوهزارو ۷۳۲ نفر در دبیرستان‌های نظری شامل رشته‌های تجربی، انسانی و غیره و بیش از دوهزار نفر نیز سهم دانش‌آموزان گنبدی در هنرستان است.

مغربی‌قوجق گفت: سطح علمی دانش‌آموزان گنبدی در چندسال اخیر ارتقاء پیدا کرده و رقابت سخت و سنگینی برای تصاحب رشته‌های علوم تجربی، ریاضی‌فیزیک حاکم است و در برخی مواقع حتی دانش‌آموزان با  معدل‌های بالا نیزنمی‌توانند سهمی در این برش شهرستانی داشته‌باشند.

وی با اشاره به اینکه تمامی پروژه‌های در حال ساخت آموزش‌وپرورش در حوزه مدرسه‌سازی مشارکتی و خیرساز است،بیان‌کرد: گنبدکاووس ظرفیت خوبی در حوزه خیرین مدرسه‌ساز دارد و برخی از پروژه‌های آموزشی شهرستان توسط خیرین خارج از استان در حال ساخت است.

مدیرآموزش‌وپرورش شهرستان گنبدکاووس ابرازکرد:در حال حاضر ۲۲ پروژه آموزشی بصورت مشارکتی و یا تمام خیرساز در گنبدکاووس در حال احداث است.

* راه‌اندازی مدرسه اوتیسم

وی یادآورشد: باتوجه به اینکه در شرق گلستان تعداد زیادی دانش‌آموز مبتلا به بیماری "اوتیسم" وجود دارد با کمک خیرگنبدی یک آموزشگاه ویژه این جامعه هدف به مساحت حدود ۵۰۰ مترمربع با اعتبار پیش‌بینی شده ۶ میلیارد تومان در حال ساخت است.

مغربی‌قوجق در حوزه مولدسازی امکانات و اراضی آموزش‌وپرورش خاطرنشان‌کرد: ساختمان سابق آموزش‌وپرورش مقابل برج جهانی گنبدقابوس و ۱۰ هکتار از اراضی این اداره در شهرک‌صنعتی گنبدکاووس با پیش‌بینی اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای مولدسازی و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش‌وپرورش درنظر گرفته شده که اگر محقق شود تمام پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش‌وپرورش تکمیل خواهدشد.

وی بیان‌کرد: گنبدکاووس دارای ۶۰۰مدرسه و آموزشگاه است که از این تعداد حدود ۲۵ درصد آنها نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

مغربی‌قوجق افزود: سنددار کردن اراضی مربوط به آموزش‌وپرورش یکی از دغدغه‌های ما است و در این راستا ۱۰۰ هکتار از اراضی هنرستان کشاورزی گنبدکاووس و ۱۰۰ قطعه دیگر از این اداره سند دار شدند.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1439110

مهمترین اخبار ایران و جهان: