نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 09:47

صنایع شهرستان اردستان به دنبال نیروی کار

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان گفت: امروزه با کمبود نیروی کار در شهرستان اردستان مواجه هستیم و عمدتا صنایع شهرستان به دنبال نیروی کار هستند.

حسن قاسمی سپرو رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردستان، اظهار داشت: در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اردستان در یک‌سال گذشته حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر در قالب ۴۰۰ هزار ساعت در رشته‌های مختلف آموزش دیده‌اند که حدود ۶۵ درصد این افراد در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای قبول شده و گواهی دریافت کرده‌اند.

وی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای در شهرستان اردستان در قالب دو بخش دولتی و غیردولتی ارائه می‌شود، آموزش‌های بخش دولتی در سه بخش ثابت مرکز برادران، خواهران و شهر زواره و یک مرکز ثابت مهاباد بوده همچنین در بخش غیردولتی، حدود ۳۰ آموزشگاه آزاد ارائه خدمات می‌کنند.

قاسمی سپرو تصریح کرد: در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران اردستان رشته‌های فنی و پایه نظیر جوشکاری، تراشکاری، مکانیک خودرو، صنایع ساختمان و برق صنعتی همچنین در مرکز خواهران حرفه‌های طراحی دوخت، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، آشپزی، صنایع دستی و هنر آموزش داده می‌شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اردستان با بیان اینکه مشاوره و نیازسنجی برای هنرآموزان فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: هر دانش آموز در دوران تحصیل خود تا قبل از گرفتن مدرک دیپلم، فرصت‌های بسیاری دارد که اگر با حمایت و برنامه‌ریزی والدین از این فرصت‌ها استفاده کند حتما یک جوان ماهری خواهد شد.

وی تاکید کرد: اکنون در حوزه اشتغال شهرستان اردستان علی رغم سال‌های گذشته که کمبود شغل داشتیم، امروز با کمبود نیروی کار ماهر مواجه هستیم و عمدتا صنایع شهرستان به دنبال نیروی کار هستند و با فنی و حرفه‌ای مکاتبه‌ داشته‌اند در صورت عدم تامین نیروی کار در شهرستان، از استان‌های دیگر تامین کنند.

قاسمی‌سپرو یادآور شد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اردستان آمادگی دارد علاوه بر آموزش افراد، آنان را به صنایع معرفی کند، این موضوع که بخواهیم با مدرک دانشگاهی به دنبال کار اداری باشیم شاید خیلی جوابگو نباشد. 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اردستان خاطرنشان کرد: امروز مدرک تحصیلی به تنهایی نیاز افراد را برطرف نمی‌کند ضرورت دارد جوانان در کنار مدرک تحصیلی، حداقل یک مهارت را فرا بگیرند تا در زمینه اشتغال مشکلی به وجود نیاید امروز جوانان بیشتر به دنبال مشاغل اداری هستند و کمتر به مشاغل فنی رغبت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به استان اصفهان اعتبارات خوبی برای تجهیزات آموزش فنی و حرفه‌ای مصوب شد کههم اکنون تجهیزات این مرکز در حال بروزرسانی است و آموزش‌ها مطابق با نیاز اصناف و صنایع انجام می‌شود.

قاسمی سپرو بیان کرد: برای شاغلان صنعت ساختمان اعم از بنا، گچ‌کار، کاشی‌کار و رشته‌هایی از این قبیل، به صورت دوره‌ای آزمون‌هایی برگزار می‌شود و در صورت موفقیت برای آنان گواهی‌نامه صادر خواهد شد، همچنین این افراد می‌توانند از بیمه ارزان این قشر استفاده کنند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اردستان یادآور شد: حرفه‌های زیادی در مرکز اردستان آموزش داده می‌شود اما اگر جوانان تمایل به حرفه‌های دیگر داشته باشند می‌توانیم با معرفی به استان و استفاده از امکانات شبانه‌روزی، مشکل را برطرف کنیم.

پایان پیام/۶۳۱۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1426354

مهمترین اخبار ایران و جهان: