نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 11:45

یادواره «شهدای خلبان» در قزوین برگزار می شود

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر۱۶ زرهی از برگزاری یادواره شهدای خلبان در قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، صبح امروز نشست خبری یادواره شهیدان سرلشگر خلبان عباس بابایی، سرلشکر خلبان حسین لشکری و شهدای خلبان استان قزوین با حضور سمیه اسماعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و امیر حسین محمد شفیعی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی استان صبح امروز در سالن جلسات بنیاد شهید برگزار شد.

امیر شفیعی در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن هفته خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران مسوول آگاهی دادن به جامعه و جهاد تبیین هستند و این رسالت مهمی است که این قشر به تحقق آن تعهد دارند.

وی افزود: همزمان با برگزاری یادواره «شهدای خلبان» که روز یکشنبه ۱۵ مردادماه بعد از نماز مغرب و عشا در گلزار شهدای قزوین برگزار می شود، از سنگ جدید مزار شهید عباس بابایی رونمایی می شود و همچنین غبارروبی مزار با اجرای نظامی نیز در دستور کار قرار دارد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی استان اضافه کرد: در یادواره شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی و سرلشکر خلبان شهید حسین لشکری و همچنین شهدای خلبان استان که با حضور هیات رئیسه نیروی هوایی ارتش و همچنین امیر سرتیپ خلبان جانباز محمد صدیقی همرزم و هم سلولی شهید لشکری برگزار می شود.

این مقام نظامی ادامه داد: طبق فرمایش رهبر عظیم الشان انقلاب «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» و اگر کسی این عمل را انجام دهد تکلیف شرعی و انسانی و رسمی خود را به جای آورده است و اگر کسی در بحث زنده نگه داشتن یاد شهدا کوتاهی کند در برابر شهدا سرافکنده خواهد شد.

امیر شفیعی با اشاره به جانفشانی های ۲۹۵٠ شهید لشکر ۱۶ زرهی، بیان کرد: در سطح استان ۹ شهید خلبان داریم که ۷ شهید مزارشان در داخل استان می باشد و یک شهید در ناصر آباد و مزار شهید لشکری در تهران است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی در خصوص یادواره شهدای شهرستان های استان نیز اذعان کرد: در این راستا برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و یادواره های شهدا در شهرستان های مختلف استان با حضور مسوولان لشکری و کشوری برگزار شده و در ادامه سال نیز برنامه هایی در دست اجرا است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1426654

مهمترین اخبار ایران و جهان: