نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 16:32

«سدره» تا پایان ماه صفر روی آنتن است/ قصه الفت با سیدالشهدا(ع)

مجری و تهیه‌کننده «سدره» از ویژگی‌های این برنامه که در قالب قصه‌گویی مهمانانش درباره الفت و انس با سیدالشهدا(ع) روانه آنتن می‌شود، سخن گفت.

مهیار عبداللهی مجری و تهیه‌کننده برنامه «سدره» که از ابتدای محرم روی آنتن شبکه پنج رفته است و تا آخر صفر ادامه دارد به خبرنگار مهر بیان کرد: این برنامه به مدت ۶۰ شب از کربلای معلی روی آنتن می‌رود. این برنامه در ۱۳ شب اول کارشناس محور بود و از حضور مهدی امین فروغی و مداحی حاج حامد خمسه، حاج اکبر مولایی و فریدون کریم پور بهره گرفتیم که به صورت زنده در برنامه مداحی می‌کردند.

وی اضافه کرد: از ۱۳ محرم به بعد رویکرد برنامه ما تغییر کرد. در این ایام هر شب مهمانی داریم که قصه زندگی خود را که مرتبط با حضرت سیدالشهداست در برنامه تعریف می‌کند. از توبه کرده‌هایی که به واسطه محبت امام حسین (ع) مسیر زندگیشان تغییر می‌کند یا چهره‌های مشهور مثل ورزشکاران و هنرمندان که در این زمینه علقه ای دارند و رشته الفت و محبت آن‌ها با امام حسین (ع) بسته شده است دعوت می‌کنیم.

مجری «سدره» عنوان کرد: با این برنامه می‌خواهیم بگوییم امام حسین (ع) فقط مختص آنها که به ایشان ارادت دارند یا کسانی که ظاهر مذهبی دارند نیست بلکه امام همه کسانی است که اندیشه آزادگی و آزاده زیستن را در ذهن می‌پرورانند. به نوعی در برنامه هم بناست روایت حال کسانی را داشته باشیم که به نوعی با امام حسین (ع) محشورند و این مسیر زندگیشان را عوض کرده است.

وی اضافه کرد: این رویکرد تا حوالی اربعین ادامه دارد و در بازه اربعین نیز در خدمت دکتر حاج ابوالقاسم دولابی و حاج سعید حدادیان خواهیم بود. بعد از این هم در شب‌های پایانی اربعین در محضر امام رضا جمع خواهیم شد.

تهیه کننده «سدره» درباره قصه گویی در برنامه‌های محرمی بیان کرد: مردم نوعی علاقه دارند به شنیدن قصه و البته رویکرد ما در این قصه‌ها به این شکل است که سراغ قصه‌های واقعی زندگی افرادی می‌رویم که مورد تفقد حضرت سیدالشهدا قرار گرفته‌اند.

عبداللهی در بخش دیگر بیان کرد: بیان این مطالب به کسی که گاهی بین دوراهی مانده است و می‌خواهد مسیر زندگی‌اش را تغییر دهد کمک کند. هدف ما هم این است که مخاطب با شنیدن این قصه‌ها و سخنان زندگی شان تغییر کند. ما زهیرهایی را داریم که با نگاه و دعای سیدالشهدا مسیر زندگیشان از بیراهه به راه درست آمده است.

در «سدره» مهیار عبدالهی تهیه‌کننده و مجری، محمد بخشایش کارگردان و سردبیر و مسعود رضایی جانشین تهیه‌کننده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434110

مهمترین اخبار ایران و جهان: