نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 08:16

۱۰ درصد از حمل و نقل کشور از اصفهان می‌گذرد

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: استان اصفهان با حدود ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع مساحت و همجواری با ۹ استان کشور، کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است و بیش از ۱۰ درصد حمل و نقل کشور از این استان می‌گذرد.

بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به موقعیت و وضعیت راه‌های استان اصفهان اظهار داشت: این استان در حال حاضر دارای قریب به ۱۱ هزار و ۷۰۲ کیلومتر راه است که این راه‌ها ۴۸۰ کیلومتر آزادراه، ۲ هزار و ۱۹۲ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۲۴۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۸۵ کیلومتر راه فرعی و ۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی را شامل می‌شود.  

وی افزود: در استان اصفهان تعداد ۴۱۶ پل با دهانه ۶ متر به بالا شامل تقاطع‌های غیرهمسطح و زیرگذر و تعداد ۱۵ هزار و ۵۹۳ پل و آبروهای با دهانه کمتر از ۶ متر ساخته شده است.  

شاهسوندی با اشاره به اهمیت ساخت و ارتقای راه‌های استان، بیان کرد: استان اصفهان با حدود ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع مساحت و همجواری با ۹ استان کشور، کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است و بیش از ۱۰ درصد حمل و نقل کشور از این استان می‌گذرد.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: حدود ۸۵ درصد راه‌های برون استانی به صورت بزرگراهی و آزادراهی ساخته شده‌ است و در مجموع می‌توان گفت استان اصفهان بین پنج استان شاخص در حوزه راهسازی کشور قرار دارد.    

وی گفت: افق سالانه برای راهسازی در استان اصفهان به تامین منابع مالی بستگی دارد اما به طور کلی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان این ظرفیت را دارد که سالانه در استان ۱۵۰ کیلومتر مسیر را به صورت بزرگراهی به بهره‌برداری برساند مشروط بر آنکه منابع مالی مکفی برای اجرای پروژه‌ها در نظر گرفته شود.  

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1396654

مهمترین اخبار ایران و جهان: