نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 14:05

بصیرت حضرت قاسم(ع) در روز عاشورا به نوجوانان تبیین شود

اردبیل-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: بصیرت و ولایت پذیری حضرت قاسم(ع) در روز عاشورا باید به نوجوانان ما تبیین و فرهنگ عاشورایی در بین نوجوانان تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین علیی پیش از ظهر دوشنبه در همایش «احلی من العسل» در پاسداشت رشادت‌ها و شجاعت‌های حضرت قاسم در روز عاشورا در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اظهار کرد: سوگواره «احلی من العسل» پیوند بین نسل انقلاب با ۱۳ ساله عاشوراست که توانست فرهنگ ولایتمداری و ولایت پذیری را به خوبی تبیین و تفسیر کند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ ساله‌های انقلاب قاسم‌های زمان هستند که با حضور جامعه شهادت طلب توانسته‌اند تفسیر واقعی از رشادت‌های حضرت قاسم را در روز عاشورا تبیین کرده و مکتب حسینی را در کشور پیاده کنند و این مکتب از تمام آسیب‌ها مبراست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل شهید بالازاده را دانش آموز ۱۳ ساله پیرو مکتب ولایت اعلام کرد و گفت: شهید بالازاده شهید شاخص ۱۳ ساله استان اردبیل توانست فرهنگ عاشورایی را برای خود تبیین و راهی جبهه‌های نبرد شود و این همان حرکت در مسیر انقلاب و ولایت پذیری است.

علیی وجود ۴۰ دانش آموز ۱۳ ساله از استان اردبیل در ۸ سال دفاع مقدس را یادآور شد و بیان کرد: این شهدا و حضور آنان در جبهه‌ها برگرفته از قیام عاشوراست چرا که این نوجوانان فرهنگ عاشورایی را با جان و دل پذیرفته و اجازه ندادند تا دشمن افکار آنان را هدایت کنند.

وی جایگزینی فرهنگ ابتذال با فرهنگ شهادت در جامعه را از نقشه‌های شوم دشمنان در بین نوجوانان دانست و تصریح کرد: دشمن می‌خواهند بی بند و باری و ابتذال را در جامعه ما گسترش دهند و حوادث سال گذشته نشان داد که دشمن روی دانش آموزان حساب ویژه‌ای بازکرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ادامه داد: در مقابل این حیله دشمنان امروز نوجوانان ما باید با حرکت‌های هوشمندانه و الگو قرار دادن حضرت قاسم (ع) به عنوان شهید نوجوان ۱۳ ساله این هجمه‌ها را در فضای مجازی به خود دشمن بازگردانده و اجازه ندهند تا دشمن قلب و روح لطیف نوجوانان ما را به سیطره خود درآورد.

علیی افزود: با بیان اینکه دشمن می‌خواهد نوجوانان ما را از انقلاب و ولایت دور کند تا بتواند به نقشه‌های شوم خود در کشورمان دست یابد، اظهار کرد: در مقابل نوجوانان ما با بصیرت عاشورایی خود در خط ولایت قرار دارند و اجازه نفوذ دشمن در روح و عقاید خود را نخواهند داد.

وی پیروی از مقام معظم رهبری را همان پیروی از امام زمان دانست و افزود: نوجوانان ما در دفاع از حریم ولایت و امامت از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد و با قرار گرفتن در مسیر ولایت راه هرگونه شیطنت را بر دشمنان بسته اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1397554

مهمترین اخبار ایران و جهان: