نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 18:52

مسدودسازی گلوگاه های ورودی خودروهای شوتی در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از کاهش آمار فوتی های حوادث جاده ای با اجرای طرح مسدود سازی گلوگاه های ورود خودروهای شوتی به استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی امروز در شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی راه های استان اظهارداشت: با تصویب طرح مسدود سازی گلوگاه های ورود خودروهای شوتی حامل سوخت قاچاق در کارگروه مبارزه با کالای قاچاق و ارز استان و اجرای آن توسط نیروی انتظامی خراسان جنوبی، کار بزرگی برای کاهش آمار فوتی های تصادفات برون شهری در استان انجام شد.

وی تصریح کرد: با توجه به  فشار زیادی که در حوزه تصادفات و آمار فوتی های ناشی از آن متحمل شدیم، حساسیت های بسیاری برای اجرای طرح های  مقابله ای با این موضوع در استان به وجود آمد لذا باید اجرای این طرح تداوم داشته باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی از تعطیلات نوروزی و افزایش متوسط سرعت به عنوان دو علت افزایش تصادفات و فوتی های ناشی از آن در استان یاد و تصریح کرد: عامل بیشتر تصادفات، مسافران عبوری بودند که با سرعت زیاد در مسیر های خراسان جنوبی تردد می کردند که با اجرای طرح توقیف سیستمی با همکاری دادستان مرکز استان ، امروز شاهد نتایج خوب آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح های مورد نظر در ایمنی جاده ها بسیار تأثیر گذار است، خاطرنشان کرد: در ایام پایان ماه صفر هم در محورهای استان شاهد افزایش ترافیک خواهیم بود که باید این موضوع به خوبی مدیریت شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی به تصویب دستورالعمل ابلاغی مدیریت ترافیک تابستانی با ۱۲ بند در این جلسه اشاره کرد و گفت: دو طرح دسترسی تاکنون برای سایت صنوف آلاینده در کمیته فنی پیشنهاد شده که اجرای طرح اول با توجه به تملک اراضی موجود در این مسیر، هزینه زیادی حدود ۷۰ میلیارد تومان به همراه دارد.

عباس زاده با تأکید بر این نکته که دستگاه های مکلف به اجرای طرح مصوب در شورای ترافیک استان هستند، اظهار کرد:  در این جلسه ما هیچ کاری به چگونگی تأمین هزینه اجرای طرح مورد نظر نداریم و تنها از نظر فنی آن را مصوب می کنیم.

به گفته ویوپشنهاد ارائه شده در زمینه ایجاد راه دسترسی برای سایت صنوف آلاینده بیرجند در این جلسه برای بررسی بیشتر به کمیته فنی مربوط برگشت داده شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1395898

مهمترین اخبار ایران و جهان: