نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 13:27

ورود دومین زیردریایی هسته‌ای واشنگتن به سئول در کمتر از یک هفته!

تنها چند روز پس از ورود نخستین زیردریایی هسته‌ای آمریکا به کره جنوبی، دومین زیردریایی هسته‌ای نیز از واشنگتن وارد سئول شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، براساس اعلام نیروی دریایی کره جنوبی، همزمان با تلاش سئول و واشنگتن برای تقویت همکاری راهبردی، دومین زیردریایی هسته‌ای آمریکا امروز (دوشنبه) وارد کره جنوب شد.

بنا به اعلام نیروی دریایی کره جنوبی، زیردریایی «یواس‌اس آناپولیس» امروز به پایگاه نیروی دریایی واقع در جزیره جِتو رسید تا تجهیزات نظامی را برای عملیاتی که مشخص نشده است، بارگیری کند.

در بیانیه نیروی دریایی کره جنوبی آمده است: نیروی دریایی دو کشور، با ورود یواس‌اس آناپولیس، در نظر دارند تا مواضع دفاعی مشترک خود را تقویت و برای گرامیداشت هفتادمین سالروز اتحاد واشنگتن و سئول، فعالیت‌های دوجانبه انجام دهند.

پیش‌تر زیردریایی موشک بالستیک «یواس‌اس کنتاکی» سه‌شنبه هفته گذشته در کره جنوبی پهلو گرفت. این نخستین زیردریایی هسته‌ای آمریکایی بود که از دهه ۱۹۸۰ تاکنون وارد کره جنوبی شد و با مذاکرات سئول و واشنگتن در راستای هماهنگی واکنش به حمله هسته‌ای احتمالی از سوی کره شمالی، تلاقی کرد.

کره شمالی چهارشنبه ساعاتی پس از ورود «یواس‌اس کنتاکی» به کره جنوبی، دو موشک بالستیک پرتاب کرد و در ادامه نیز شنبه هفته جاری با چندین موشک کروز، دست به اقدامی مشابه زد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1397298

مهمترین اخبار ایران و جهان: