نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 20:08

موضع پلیس در برخورد با متخلفان قاطعانه است

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: موضع پلیس امنیت اقتصادی در امر برخورد با متخلفان کالای قاچاق بسیار جدی و قاطعانه است و باید سایر پلیس‌های تخصصی در این زمینه به عنوان یاری‌رسان آن، ایفای نقش کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدعلی میراحمدی، جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان در نخستین جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با تقدیر و تشکر از کارکنان پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان که در راستای مبارزه با قاچاق خوش درخشیدند و توفیقات خوبی از ابتدای سال تاکنون کسب کرده‌اند، اظهار کرد: پلیس امنیت اقتصادی باید با تدوین برنامه منظم و ترسیم چشم‌انداز مأموریتی، طی برنامه‌ریزی عملیاتی نسبت به برخورد قاطعانه با قاچاق کالا اقدام کند.

وی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در بحث مبارزه با قاچاق کالا افزود: لازمه مبارزه با قاچاق کالا، عزم همگانی است و پلیس باید با مشارکت سایر دستگاه‌های دولتی مسؤول نسبت به برخورد و مقابله با آن اهتمام ویژه بورزد.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به تمرکز پلیس امنیت اقتصادی در زمینه برخورد با کالای قاچاق به عنوان یک پلیس تخصصی در این زمینه اضافه کرد: موضع پلیس امنیت اقتصادی در امر برخورد با متخلفان کالای قاچاق بسیار جدی و قاطعانه است و باید سایر پلیس‌های تخصصی در این زمینه به عنوان یاری‌رسان آن، ایفای نقش کنند.

میراحمدی از کنترل مبادی ورودی و خروجی استان سمنان و حساسیت پلیس روی نشانگاه‌های از پیش تعیین شده خبر داد و گفت: پلیس با اشرافیت اطلاعاتی و رصد قاچاقچیان کالا و ارز، هرگونه تحرکی را در نطفه خفه می‌کند.

وی وقوع بسیاری از پدیده‌هایی اجتماعی در کشور را نتیجه برنامه‌ریزی دشمن در آن زمینه دانست و اضافه کرد: بیگانگان قصد دارند با کمک افراد فرصت‌طلب و سودجو به اقتصاد جامعه لطمه وارد کنند و با ورود کالای قاچاق به کشور زمینه نابودی چرخه اقتصادی را فراهم کنند که با هوشیاری مردم به هدف شومشان دست پیدا نمی‌کنند.

در این جلسه احمد حاج،پروانه، رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان، گزارشی از عملکرد این پلیس در سه‌ ماه نخست سال ۱۴۰۲ ارائه کرد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1396010

مهمترین اخبار ایران و جهان: