نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 17:19

میانگین ۶ روزه برای بازی های تابستانی لیگ برتر فوتبال

تیم های لیگ برتری با میانگین ۶ روزه برای هر بازی لیگ برتر به مصاف همدیگر می روند.

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه بازی‌های هفته اول تا پنجم لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که سازمان لیگ فوتبال برای حفظ انصاف و عدالت بین تمام تیم‌ها برنامه‌ای با بازه زمانی مشخص برای هر بازی در نظر گرفته‌اند.

تیم‌های لیگ برتری میانگین هر ۶ روز یک بازی را در پنج دیدار نخست خود دارند. بازی‌های لیگ برتر به خاطر گرمای تابستان در آخرین ساعات شب برگزار می‌شود تا حداقل دمای هوا وجود داشته باشد.

البته همچنان بی سلیقگی در نوع برنامه‌ریزی لیگ برتر وجود دارد. به طور مثال معمولا قهرمان فصل گذشته بازی افتتاحیه لیگ برتر را برگزار می‌کند اما این بار قرار است نساجی مازندران در ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر اولین بازی لیگ برتر را مقابل پیکان برگزار کند.

پنج هفته ابتدایی لیگ برتر در مدت زمان ۳۰ روزه برگزار می‌شود تا تیم‌ها سپس برای سپردن بازیکنان خود به تیم ملی بزرگسالان و امید به تعطیلاتی کوتاه مدت بروند. تیم ملی فوتبال ایران ۱۶ شهریورماه به مصاف بلغارستان می‌رود. همچنین فدراسیون فوتبال در تلاش است تا دیداری دیگر را مقابل یکی از تیم‌های ملی قاره آفریقا برای بازی تدارکاتی در شهریورماه آماده کند.

بنابراین رقابت‌های لیگ برتر تعطیلات حداقل دو هفته‌ای را در پیش خواهد داشت تا تیم‌های حاضر در بیست و سومین دوره لیگ برتر به تقویت خود در این مدت بپردازند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395610

مهمترین اخبار ایران و جهان: