نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 16:50

موضع گیری شدید اللحن الازهر علیه دانمارک و سوئد

الازهر در پاسخ به مجوز سوئد و دانمارک برای سوزاندن قرآن کریم، ملت های مسلمان را به تحریم کالاهای این دو کشور دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، الازهر مصر در پاسخ به مجوز سوئد و دانمارک برای سوزاندن قرآن کریم، ملت های مسلمان را به تحریم کالاهای این دو کشور دعوت کرد.

الازهر روز چهارشنبه در بیانیه ای از ملت های مسلمان خواست که در راستای حمایت از کتاب الهی (قرآن کریم) ، محصولات تولیدی سوئد و دانمارک تحریم شوند.

الازهر از جامعه جهانی خواست تحریم های بازدارنده ای برای توقف اقدامات و کمپین های نژادپرستانه علیه اسلام و مسلمانان و تدوین قانون بین المللی جرم انگاری اهانت به مقدسات دینی وضع کند.

دراین بیانیه آمده است: الازهر اصرار دولت های سوئد و دانمارک به اتخاذ تصمیماتی که راه را به روی سیاست های خصمانه و نژادپرستانه علیه اسلام و مسلمانان می گشاید را با شدیدترین عبارات محکوم می کند.

الازهر بیان کرد: این جوامع هویت نژادپرستانه و در پیش گرفتن سیاست اشاعه خشونت و نفرت را آشکار کردند.

همچنین الازهر از جهان اسلام و سازمان های اسلامی خواست که موضع واحدی در قبال اقدامات این کشورها که به مقدسات دینی احترام نمی گذارند، اتخاذ کنند. این کشورها فقط زبان منافع اقتصادی را می فهمند.

الازهر از سکوت جامعه جهانی در قبال این جنایات خطرناک هم ابراز شگفتی کرده و آنرا مشوقی برای ادامه این جنایات علیه اسلام و مسلمین دانست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1405998

مهمترین اخبار ایران و جهان: