نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 17:57

مردم از حکم شرعی استفاده از کالاهای قاچاق مطلع شوند

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: اطلاع رسانی به مردم از حرمت شرعی خرید و فروش کالاهایی که قاچاق هستند و به اقتصاد داخلی ضربه می‌زنند در کاهش قاچاق بسیار مؤثر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد ظهر چهار شنبه در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اطلاع رسانی به مردم از حرمت شرعی خرید و فروش کالاهایی که قاچاق هستند و به اقتصاد داخلی ضربه می‌زنند در کاهش قاچاق بسیار مؤثر است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در کنار حرمت شرعی قاچاق، مردم باید از تبعات قانونی قاچاق کالا نیز مطلع باشند و دستگاه‌های مبارزه با قاچاق کالا نیز باید به وظایف خود عمل کنند.

وی افزود: اراده مدیریتی استان نیز باید به قاچاق کالا توجه جدی داشته باشد زیرا قاچاق کالا به خارج، سرمایه‌ها را می‌برد و از طرف دیگر با وارد کردن کالاهای قاچاق به داخل در تولید داخلی اخلال ایجاد می‌شود.

حسین نژاد تصریح کرد: مدیران استانی دخیل در مبارزه با قاچاق کالا با هماهنگی سازماندهی و تقسیم کار در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته بهتر عمل کنند.

استاندار خراسان شمالی شهادت حسن وحیدی را به فراجا و مردم استان خراسان شمالی تسلیت گفت و از سازمان‌های حقوق بشری انتقاد کرد و گفت: کجایند بلندگو های استکباری و سازمان‌های حقوق بشری که هزینه‌های ایران اسلامی را در مبارزه با دشمنان بشریت، قاچاقچیان و تروریست‌ها، ببینند.

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: عاملان جنایت تروریستی اخیر خاش به زودی مجازات شده و به سزای اعمال خود می رسند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1406210

مهمترین اخبار ایران و جهان: