نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 07:38

راه آهن خراسان جنوبی جزو ۵ طرح زیرساختی مهم وزارت راه و شهرسازی

استاندار خراسان جنوبی گفت: راه آهن زاهدان- بیرجند - مشهد، جزو ۵ طرح زیرساختی مهم و اولویت دار وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت امروز به رسانه‌ها در تشریح نتایج دیدار خود با معاون وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: این دیدار با هدف پیگیری تأمین منابع راه آهن و تخصیص اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان صورت گرفت. 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پیمانکاران پروژه راه آهن برای تمام قطعات موجود در استان مشخص شده، اظهار داشت: در حال حاضر و با توجه به اینکه روند اجرای کار در این پروژه برای اولین بار در کشور انجام می شود، مهمترین موضوع روش های تأمین منابع مالی آن و هماهنگی با وزارت نفت و راه و شهر سازی برای انجام تهاتر نفتی است

وی ادامه داد: در این نشست تخصصی درخصوص روش‌های تأمین منابع مالی طرح ریلی استان بحث و رایزنی و بر ضرورت تسریع در انجام تهاتر نفتی جهت اجرای پروژه راه آهن نهبندان- بیرجند- قاین- یونسی تأکید شد. 

قناعت اظهار کرد: بحث و گفتگو درخصوص مسایل پیمانکاران در زمینه رفع موانع احتمالی در راستای شتاب دادن به روند اجرای کار هم از مباحث مطرح شده در این جلسه بود. 

وی گفت: با عنایت به اینکه در آینده نزدیک شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه در استان خواهیم بود، باید همه تمهیدات لازم اندیشیده شود تا کار با سرعت و بدون هیچ مانعی پیش رود و ادامه یابد. 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با استفاده از فرصت این نشست، موضوع تخصیص اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان نیز پیگیری شد. 

قناعت خاطرنشان کرد: اعتبارات تعیین شده برای اجرای باندهای دوم در سطح استان بنا به اهمیت موضوع، از شرایط مطلوبی برخوردار می باشد و سهم باندهای دوم از اعتبارات سفر رئیس جمهور، بسیار ویژه دیده شده است. 

پایان پیام 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1420810

مهمترین اخبار ایران و جهان: