نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 13:19

تجمع هیئات مذهبی اصفهان عصر روز عاشورا در میدان امام حسین (ع)

اصفهان – مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان از تجمع هیئات مذهبی شهر اصفهان در میدان امام حسین (ع) در عصر روز عاشورا خبر داد.

حجت الاسلام مهدی فوقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان اظهار داشت: مراسم‌های عزاداری حضرت اباعبدالله حسین (ع) با همکاری هیئات مذهبی استان اصفهان از ابتدای دهه محرم در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه این مراسم‌ها در سطح استان اصفهان با همکاری ۶ هزار هیئت دارای مجوز برگزار می‌شود، افزود: در هر شهرستان نیز تعدادی از هیئات شاخص وجود دارند که شور بیشتری به این عزاداری‌ها می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه برای فردا و پس فردا که مصادف است با تاسوعا و عاشورای حسینی نیز ویژه برنامه‌هایی در هیئات مذهبی استان اصفهان و به وژه شهر اصفهان برگزار می‌شود، ادامه داد: از جمله این برنامه‌ها عزاداری‌های ویژه است که برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده انجام می‌شود.

وی افزود: هیأت رزمندگان، هیأت عاشوراییان، مجموعه باران، هیأت هارونیه، هیأت بنی فاطمه، هیأت حیدریون، هیأت علویهیات یاوران مهدی و دیگر هیئات در شهر اصفهان ویژه برنامه‌هایی را با حضور مداحان برتر برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام فوقی تاکید کرد: همچنین در عصر روز عاشورا تجمع هیئات مذهبی را در میدان امام حسین (ع) خواهیم داشت که رویداد باشکوهی برای عزارادای امام حسین (ع) است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1405110