نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 22:28

پنتاگون ۴۰۰ میلیون دلار دیگر به ارتش اوکراین کمک می‌کند

پنتاگون در ادامه کمک‌رسانی به اوکراین برای مقابله با روسیه، بسته 400 میلون دلاری شامل مهمات پیشرفته پدافند هوایی و توپخانه به کی‌یف ارسال می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری سه شنبه شب به وقت تهران از کمک جدید پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) به ارتش اوکراین برای نبرد با روسیه خبر دادند، کمک‌هایی که تاکنون دستاورد قابل قبول نظامی برای کی‌یف نداشته است.

به گزارش منابع خبری، پنتاگون بسته جدید کمک نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را اعلام کرد. این کمک شامل مهمات برای سامانه‌های «ناسام» و «هایمارس»  و همچنین گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی متری و ۱۰۵ میلی متری، موشک‌های «تاو»، «استرایکر» و غیره است.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا  به تازگی در سخنانی تاکید کرد واشنگتن هر کاری انجام خواهد داد تا سامانه‌های دفاع هوایی و مهمات مورد نیاز اوکراین را تامین کند.

 «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند، تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند.

علی‌رغم کمک‌های آمریکا و متحدانش به اوکراین، ارتش این کشور دستاورد ملموسی در نبرد با روسیه نداشته و حتی یکی از سخنگویان ارتش اوکراین  گفت که ارتش روسیه با نوسازی موشک‌های «ایکس-۲۲» و تبدیل آن‌ها به یک نوع بالاتر،  با موفقیت به مواضع  این کشور حمله می‌کند.

 «ناتالیا هومنیوک» سخنگوی نیروهای جنوب اوکراین گفت: «روسیه بیش از ۱۰۰ تیر موشک ایکس-۲۲ (خا-۲۲) را به موشک‌های ایکس-۳۲ تبدیل کرده  و در حمله یکشنبه شب به «اودسا» از آن‌ها استفاده کرد.»

این مقام نظامی اوکراین گفت: «روس‌ها با داشتن انبار بزرگی از موشک های ایکس-۲۲ در تلاش برای بهبود آنها هستند. آنها توانایی‌های خود را افزایش داده و بر اساس برنامه‌های راهبردی‌ شمار موشک‌ها را افزایش می‌دهند. ما در مورد بیش از صد تیر از این موشک‌ها صحبت می‌کنیم.»

 نیروهای روسیه روز  یکشنبه با شلیک ۱۹ موشک مختلف، حمله گسترده‌ای را به بندر«اودسا» انجام دادند. ارتش روسیه در خصوص حملات موشکی جدید خود به بندر اودسا  اعلام کرد که تمام تاسیساتی که در حال برنامه‌ریزی اقدامات تروریستی علیه روسیه بود، منهدم شدند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1403754

مهمترین اخبار ایران و جهان: