نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 10:29

ایجاد فدراسیون کشتی باچوخه از مطالبات جدی فعالین این رشته است

بجنورد_ رئیس انجمن کشتی باچوخه گفت: ایجاد فدراسیون کشتی باچوخه با هدف اتخاذ رویه در تصمیم‌سازی از آرزوهای دیرینه فعالین این رشته پرطرفدار است.

احمد شکفته در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ایجاد فدراسیون‌های جدید در رشته‌های ورزشی مختلف اظهار کرد: نگاه مجموعه مدیریت عالی ورزش به ایجاد فدراسیون ورزش‌هایی همچون کشتی باچوخه مثبت است و این مهم تسهیل‌گر وقوع این اتفاق است.

رئیس انجمن کشتی باچوخه تصریح کرد: تقویت زیرساخت‌ها، فعالیت بخش بانوان، راه‌اندازی باشگاه‌ها از نکات مورد تاکید وزارت ورزش جهت تسریع ایجاد فدراسیون است.

وی همچنین با انتقاد نسبت به پیگیری مسئولان خراسان شمالی در این موضوع گفت: تحقق این آرزوی دیرینه نیاز به عزم جدی و همگانی دارد.

شکفته ادامه داد: استقلال این رشته ورزشی علاوه بر اتخاذ یکی رویه ثابت در تصمیم‌سازی از نظر تشکیلاتی باعث تخصیص بودجه و امکانات و همچنین ارتقا حمایت‌ها در راستای رشد و پیشرفت آن می‌شود.

رئیس انجمن کشتی باچوخه با تاکید بر امکان برگزاری رقابت‌های آسیایی و حتی جهانی در رشته کشتی با چوخه تصریح کرد: این رشته بر اساس اسناد بالغ بر ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و مولد بسیاری از رشته‌های المپیکی همچون کشتی، جودو، آلیش و کوراش است.

وی در ادامه افزود: وجود هواداران متعصب و همراه در این رشته ورزشی و همچنین همراهی استان‌های مختلف کشور از جمله ظرفیت‌های مهم تشکیل فدراسیون کشتی باچوخه است.

شکفته همچنین با طرح پیشنهاد جایگزین همچون تشکیل فدراسیون کشتی‌های سنتی خاطرنشان کرد: کشتی‌هایی همچون گیل مردی، آلیش، چوخه و لوچو از جمله بخش‌های مختلف کشتی‌های سنتی هستند که امکان تجمیع در یک فدراسیون به نام کشتی‌های سنتی را دارند که امیدواریم با همراهی تمامی استان‌های کشور بتوانیم این مهم را به تحقق برسانیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1404598

مهمترین اخبار ایران و جهان: