نیوز سیتی!
24 مرداد 1402 - 09:06

خبرگزاری مهر امید را تزریق می کند/ جایگاه رسانه در نبرد روایت‌ها

ساری- مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران حقیقت جویی و غبارروبی از حقایق را رسالت خبرنگار برشمرد و گفت: خبرگزاری مهر، مهرآفرین بوده و امید را در جامعه تزریق می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار به همراه حجت الاسلام علی اکبر درخشنده معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران از دفتر خبرگزاری مهر در ساری بازدید کرد و در این دیدار با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات خبرنگاران این رسانه با بیان اینکه عرصه خبرنگاری و تولید و تهیه خبر عرصه بسیار مهمی بوده و هست، اهمیت آن را در شرایط حاضر دوچندان برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگار باید با بیانیه گام دوم انقلاب و با راهبردهای اصلی انقلاب اسلامی نسبت بگیرد و وظیفه‌ای که مقام معظم رهبری بر عهده همگان نهاده است مبنی بر تزریق امید و ایمان در جامعه را جامه عمل بپوشاند، زیرا انعکاس درست وقایع و خبرها می‌توانند منجر به افزایش امید شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران پاسداشت حقیقت جویی را از جمله رسالت‌های خبرنگاران ذکر کرد و گفت: این به آن معنی نیست که واقعیت‌ها را نگوییم و فضای گل و بلبلی را نشان دهیم بلکه در کنار بیان سختی‌ها و نقاط ضعف، نیمه پر لیوان را هم خوب نشان دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه اجرایی کشور یادآور شد: خبرنگار حقیقت جو و حقیقت طلب است و جستجو و بررسی برخی موضوعات شاید به مذاق برخی‌ها خوشایند نباشند.

در میدان جنگ ترکیبی و روایت‌ها، ایمان و امید را در جامعه تزریق کنیم

حجت الاسلام شریف تبار با بیان اینکه خبرنگار کار غبارروبی از حقایق را بر عهده دارد، گفت: اگر در میدان جنگ و نبرد رسته‌های مختلفی را داشته باشیم حتماً در این میدان جنگ ترکیبی و روایت‌ها یکی از سربازان اصلی عرصه، خبرنگاران هستند و می‌توانند روحیه امید و ایمان را بین مردم تقویت کنند و تزریق امید در جامعه داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اظهار اینکه پایش ها نشان می‌دهد که مطالبه مردمی در عرصه دین‌خواهی رو به رشد است، گفت: بنگاه‌های خبری دنیا در پی آن هستندها مناسبت‌ها را تحریف کنند و به رغم همه تلاش‌های آنان، شاهد بودیم که در محرم امسال بیش از ۸۰ درصد مردم در مناسبت‌ها و مراسم‌ها حضور پیدا کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران با اظهار اینکه پیمایش‌ها و رصدها نشان می‌دهد ۷۳ درصد از مردم ایران تمایل به حضور در مراسم‌های پیاده‌روی اربعین دارند، گفت: باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای نمایش این شور و شعور بهره بریم.

حجت الاسلام شریف تبار نمایاندن خوب صحنه‌ها و یا انعکاس عملکرد و دستاوردهای دولت را بسیار مهم برشمرد و گفت: از این رو عرصه خبر و خبرنگاری در راستای حقیقت جویی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد زیرا خبرنگاران رزمندگان خط مقدم جبهه تبیین و جبهه جنگ روایت‌ها به شمار می‌روند.

وی با عنوان که امروز شاهد یک جنگ تمام عیار بین‌المللی رسانه‌ای هستیم، افزود: در اتاق جنگ باید پایگاه و جایگاهی را برای رسانه در نظر بگیریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران توجه به سواد روایت و رسانه را مهارتی بسیار مهم دانست و گفت: جامعه ما باید نسبت به آن حساسیت داشته باشد.

خبرگزاری مهر، مهر آفرین است

حجت الاسلام شریف تبار تصریح کرد: در حوزه حکمرانی و فراگیر رسانه می‌تواند اثرگذاری خوبی داشته باشد و خبرگزاری مهر خوشبختانه مهرآفرین است و امید را در جامعه ایجاد و تزریق می‌کند.

وی با عنوان که رضایت نهادهای دینی و زیر مجموعه نهاد رهبری از خبرگزاری مهر سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود، گفت: این رسانه از حمایت مردمی و مسئولان برخوردار است و به عنوان یک مرجع اطمینان آور مورد استناد است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1442898

مهمترین اخبار ایران و جهان: