نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 20:47

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های گردشگران برای توسعه مازندران

سرپرست معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری مازندران گفت: باید از ظرفیت گردشگران به‌ویژه گردشگران دارای خانه دوم نهایت بهره را برای توسعه مازندران برد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان کلاردشت، احمد توکلی سرپرست معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری مازندران شامگاه امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کلاردشت که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: این شهرستان غرب مازندران جایگاه بین‌المللی دارد لذا باید از مزیت‌های آن نهایت استفاده را برد.

وی افزود: متاسفانه از ادوار گذشته در استان مازندران هدفگیری برنامه‌ریزی‌ها اشتباه بوده و هدف درست انتخاب نشد؛ تصور این بود که گردشگر یعنی باید در شهرستان‌های این استان بیاید ویلا بسازد در حالی که این تصور اشتباه بوده و نیاز به بازنگری دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: هزینه‌های این شهروندان خانه دومی در این شهرستان‌های گردشگری نباید بر دوش ساکنان بومی منطقه باشد بنابراین باید از ظرفیت‌های آنان برای توسعه منطقه استفاده شود.

توکلی تصریح کرد: این گردشگران باید شناسایی و آنگاه به مشارکت برای توسعه شهرستان دعوت شوند.

وی گفت: با این توصیف باید زندگی مُسالِمت آمیزی را برای این افراد شهروند خانه دومی در شهرستان تعریف شود تا آنان نقش مشارکت اجتماعی شان را به خوبی ایفا کنند.

*استفاده از ظرفیت‌های گردشگران برای توسعه مازندران

سرپرست معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری مازندران تاکید کرد: نقش مشارکت اجتماعی این افراد باید به یک گفتمان تبدیل شود.

توکلی افزود: برای این افراد باید برنامه‌ریزی منسجم‌تری داشته باشیم تا بتوانند برای توسعه شهرستان‌های استان هزینه کنند.

معاون امور عمرانی استاندار مازندران عنوان کرد: هیچ موقعی وعده‌های شیرین ندهیم تا در صورت میسر نشدن اعتماد مردم خدشه دار بشود، امروز نیاز است کار جهادی بشود تا شرایط را تغییر داد، مدیران باید جرات داشته باشند و برای مردم کار کنند چرا که خیلی از مشکلات مربوط به کمبود بودجه نبوده بلکه پیگیری نکردن و عدم هماهنگی‌ها و نداشتن عزم برای انجام کارها است.

توکلی تصریح کرد: امروز مردم و مسؤولان هر شهرستان باید با عزم جهادی مشکلات منطقه‌شان را برطرف کنند.

وی در مورد راه‌اندازی خطوط پروازی در شهرستان کلاردشت گفت: اگر زمین مورد نظر برای راه اندازی تاکسی هوایی که مد نظر استاندار مازندران هم بوده، فراهم بشود آنگاه زمینه تحقق آن را فراهم خواهیم کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری مازندران یادآور شد: تمام تلاش مجموعه و پیمانکار بر این شد تا ۲ کیلومتر این پروژه تا مهرماه آسفالت شود و بقیه پروژه را مسؤولان امر قول دادند با هدف بهره‌برداری، هماهنگی‌های لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار فارس، احمد توکلی سرپرست معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری مازندران در این سفر  به شهرستان‌های غرب استان از برخی پروژه‌های عمرانی و زیرساختی منطقه ازجمله احیای نهر تاریخی ملک جوی، کنارگذر ۱۶ متری نهالستان، پروژه چهارخطه شدن محور کلاردشت به مرزن‌آباد، پروژه احداث شهربازی، پروژه احداث اقدام ملی مسکن بازدید کرد.

پایان پیام/۸۶۰۶۹/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1442554

مهمترین اخبار ایران و جهان: