نیوز سیتی!
27 بهمن 1400 - 20:08

ترویج استفاده از کالای فرهنگی داخلی یک رسالت فراسازمانی است

زنجان - ایرنا - مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کالای فرهنگی، ریل حرکت فرهنگ است و ترویج استفاده از تولیدات داخلی در این حوزه یک رسالت فراسازمانی است. اسماعیل جانعلی پور عصر چهارشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان زنجان افزود: امروز کالای فرهنگی یک دامنه وسیعی پیدا کرده که صرفا مربوط به صنایع دستی نیست و برعهده دستگاه‌های مرتبط در این حوزه است. وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف فرهنگی از جمله سینما در حوزه فرهنگ، اظهار داشت: تاثیرگذاری کالای فرهنگی زیاد است و برای هر رده سنی آثار طولانی مدتی دارد. جانعلی پور ادامه داد: کالای فرهنگی اثرگذاری عمیقی دارد چه مضر باشد چه مفید، نکته دوم اینکه دیپلماسی عمومی بهتر از دیپلماسی رسمی است، از همین رو باید به کالای فرهنگی توجه شود. وی افزود: موضوع سوم هم اقتصاد خرد خانواده است که از مسیر کالاهای فرهنگی می‌گذرد. مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر لزوم توجه حاکمیت به کالای فرهنگی گفت: امیدواریم با این کار فرهنگ استفاده از کالای ایرانی نهادینه شود. فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید از کودکی نهادینه شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیر در این مراسم گفت: فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید از کودکی نهادینه شود. امرالله حسنی اظهار کرد: امسال برای نخستین بار جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان زنجان اجرایی شد و امیدواریم طی سال‌های آتی این جشنواره پربارتر از قبل برگزار شود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره معرفی کالاهای ایرانی است، افزود: همانطور که تاریخ گواه است، طی دهه‌های 30 و 40 این فرهنگ که کالای وارداتی با کیفیت‌تر است، ما را نسبت به کالای ایرانی بی‌اعتماد کرد، فرهنگی که هنوز هم وجود دارد و ما بر این تصور هستیم که کالای خارجی بهتر است. وی با اشاره به اینکه یکی از بهترین کارها برگزاری همین جشنواره کالاهای ایرانی است، افزود: البته فرهنگ‌سازی باید از نسل جوان و کودکان شروع شود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه زنجان در بسیاری از صنایع دستی پیشرو است، اضافه کرد: زنجان در صنایع فلزی همچون چاقوسازی و مسگری صاحب برند است، پس باید از این ظرفیت استفاده کنیم. فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید از کودکی نهادینه شود
منبع: ایرنا
شناسه خبر: 86810

مهمترین اخبار ایران و جهان: