نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 15:20

برخورد جدی با سارقان در خوزستان در حال پیگیری است

اهواز- رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: برخورد با سارقان به صورت ویژه و جدی از سوی دستگاه قضای استان در دست اجرا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دهقانی بیان کرد: سرقت از جرایمی است که وقوع آن امنیت روانی مردم را به مخاطره می‌اندازد و نیاز به اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای جدی دارد.

رئیس دادگستری خوزستان اظهار کرد: هیچ گونه کوتاهی در برخورد جدی با مجرمانی که امنیت روانی جامعه را به مخاطره می‌اندازند، پذیرفته نیست و مراجع انتظامی و قضائی باید با قاطعیت و جدیت و با رعایت قانون با مرتکبان این جرایم برخورد کنند.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم افزود: حضور محسوس نیروی پلیس و افزایش گشت‌زنی‌ها، افزایش روشنایی معابر، بهبود کیفیت پایش تصویری در خوزستان، ماتشی کردن کانون‌های خرید و فروش اموال مسروقه و به طور کلی افزایش ریسک جرم سرقت برای سارقان از مسائلی است که باید توسط نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مربوطه مورد توجه قرار گیرد.

دهقانی بیان کرد: شعب ویژه رسیدگی به جرم سرقت در همه حوزه‌های قضائی استان با سرعت و دقت عمل کنند، قضات دادگاه‌ها در مرحله تعیین کیفر از مجازات‌های بازدارنده و متناسب استفاده کرده و قضات اجرای احکام نیز نسبت به اجرای احکام سرقت تسریع کنند.

وی گفت: ضابطان در دستگیری متهمان و محکومان متواری اقدام و با استفاده از تعلیمات مقامات قضائی، در مراحل اولیه نسبت به کشف اموال مسروقه و شناسایی و دستگیری مال‌خرها اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1252710

مهمترین اخبار ایران و جهان: