نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 16:26

خط ویژه| هم صدایی مشکوک در «سانسور موفقیت‌های دولت بدون برجام»

متاسفانه جریان غربگرا، نگاه قبیله‌ای و حزبی را بر منافع ملی و عزت مردم ایران ترجیح داده و به همین خاطر موجب می شود که کشور و مردم متحمل ضرر و خسارت شوند.

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

هم‌صدایی مشکوک در «سانسور موفقیت‌های دولت بدون برجام»

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «فاطمه راکعی» با عنوان «سرانجام فرجامِ برجام» نوشت:«مردم ایران هنوز از یاد نبرده‌اند که در اسفندماه سال۹۹ زمان زعامت محمدجواد ظریف بر رای هرم سیاست خارجی کشور، فرصت احیای برجام و پایان دادن به تحریم‌ها ایجاد شد اما به دلایل سیاسی و جناحی این دریچه بسته شد.تا دستاوردهای احیای برجام به نام دولت تازه بر صدر نشسته نوشته شود. اما چرخ روزگار آنگونه که برخی افراد و جریانات تصور می‌کردند، نچرخید تا طی بیش از ۲ سال گذشته مردم ذیل شدیدترین فشارهای اقتصادی و معیشتی قرار بگیرند.»
 


در ادامه این مطلب آمده است:«واقع آنکه اصلاح‌طلبان برخلاف رقبا، هرگز به دنبال ثبت دستاوردها به نام خود نیستند؛ هر دولتی که بتواند ذره‌ای از آلام ملت را کاهش دهد باید مورد حمایت قرار بگیرد. مردم ایران سال‌هاست که زیر فشار تحریم‌ها قرار دارند و هزینه‌های تحریم را می‌پردازند. این در حالی است که کاسبان تحریم در مسیر احیای برجام مانع‌تراشی می‌کنند و تحریم‌ها را نوعی نعمت می‌دانند. تحریم‌ها تنها برای کاسبان تحریم، نعمت است اما برای مردم تهدید است و مصیبت.»
 


همزمان با این تحلیل، سحام نیوز- ارگان اعضای فراری جریان فتنه- در مطلبی با عنوان «آمریکا به ایران آخرین فرصت احیای برجام را داد» نوشت:«مهرداد عمادی، مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا می‌گوید دلیل اصلی سفر مقامات عمانی به ایران تصمیم‌گیری درباره توافق هسته‌ای است. هنوز دو مانع عمده توافق به قوت خود باقی است اما این آخرین فرصت ایران است و باید به زودی اعلام کند که به توافق ۲۰۱۶ بر می‌گردد یا نه. »
 


همچنین اینترنشنال در چندین مطلب جداگانه به مذاکرات احیای برجام ضریب داده و آن را در صدر اخبار خود قرار داد.

نکته قابل تأمل اینجاست که این فضاسازی ها همزمان با سفر مقام ترکمنستانی به ایران صورت گرفت. روز گذشته، جواد اوجی وزیر نفت از امضای قرارداد خرید روزانه ۱۰ میلیون متر مکعب گاز از ترکمنستان و اجرای آن از ماه جاری خبر داد. ایران با واردات گاز ارزان ترکمنستان، می‌تواند گاز بیشتری با قیمت بالاتر صادرات کرده و سهم خود را در تجارت گاز افزایش دهد. این در حالی است که این دیپلماسی انرژی فعالانه، در شرایط تحریم و بدون احیای برجام در حال انجام است و می‌تواند ایران را به هاب گازی در منطقه مبدل کند.  

گفتنی است دولت قبل به هوای برجام، خرید گاز از ترکمنستان را از دی ۹۵ متوقف و روابط دو کشور را تخریب کرد و ۲ میلیارد دلار بدهی گازی جریمه شد. در دولت سیزدهم نخستین سفر خارجی وزیر نفت به ترکمنستان بود و در آذر ۱۴۰۰ با امضای قرارداد سوآپ ۲ میلیارد متر مکعب گاز روابط احیا شد.

متاسفانه جریان غربگرا، نگاه قبیله ای و حزبی را بر منافع ملی و عزت مردم ایران ترجیح داده و به همین خاطر موجب می شود که کشور و مردم متحمل ضرر و خسارت شوند.

نکته مهم اینجاست که جریان غربگرا در ضریب دادن به برجام و سانسور موفقیت های بدون برجام، دقیقا همصدا با رسانه های دشمن عمل می کند و این رویکرد، قابل تأمل و البته تأسف برانگیز است.

 

از حمایت از مفسدان اقتصادی تا ادعای دلواپسی برای مشکلات اقتصادی

رسانه هایی از جمله صدای امریکا، بی بی سی، اینترنشنال، منوتو، رادیوفردا و...در نقش بازوهای عملیات روانی دشمن همواره حامی تحریم، تحقیر و تفرقه میان مردم ایران بوده و هستند.

این طیف از یکسو برای فشار اقتصادی به ایران و تشدید تحریم ها از هیچ اقدامی فروگذار نمی کنند و از سوی دیگر طوری وانمود می کنند که گویی برای معیشت مردم کشورمان دلواپس و نگران هستند.

یکی از کارویژه های اصلی این رسانه ها، تمرکز بر تجمعات اعتراضی اقشار و اصناف مختلف است. هدف اصلی این رسانه ها این است که با ضریب دادن به اینگونه تجمعات، آن را فراگیر کرده و آشوب جدیدی به راه بیندازند.

 

اما اقشار و اصناف مختلف کشورمان از جمله کارگران، معلمان و بازنشستگان همواره این نقشه شوم دشمن را ناکام گذاشته و هیچگاه اجازه نداده اند که تجمعات اعتراضی، رنگ و بوی اغتشاش و آشوب به خود بگیرد.
 


اما نکته اینجاست که برخی رسانه های منتسب به جریان غربگرا در داخل نیز دقیقا خط خبری و عملیات روانی رسانه های دشمن را در پیش گرفته اند. این در حالی است که رسانه های منتسب به جریان غربگرا در بزنگاه هایی از جمله فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان یا فساد در کارخانه هفت تپه و کارخانه رشت الکتریک و مدیران نجمومی بگیر و...همواره جانب مفسدان را گرفته و به مشکلات معیشتی اقشار مختلف مردم دهن کجی کرده اند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1252998

مهمترین اخبار ایران و جهان: