نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 17:36

تردد نزدیک به ۳ میلیون وسیله نقلیه در محورهای جنوب سیستان و بلوچستان

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از ثبت افزون بر دو میلیون و ۷۰۰ هزار تردد انواع وسایل نقلیه در محورهای جنوب استان در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان، علیرضا یارمحمدی اظهار داشت: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲ درصدی داشته است.
یار محمدی عنوان کرد: پر تردد ترین محور های حوزه جنوب استان به ترتیب محورهای ایرانشهر به بمپور و بالعکس، نیکشهر(سه راهی نیکشهر) و چابهار (منطقه آزاد چابهار) است.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طی این مدت بیش از ۳۸۰ هزار وسیله نقلیه در راه‌های بین استانی تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد : سهم تردد پلاک‌های غیربومی در جاده‌های جنوب استان معادل ۲۰ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است.

یارمحمدی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی تعداد وسایل نقلیه سبک و سنگین در محور های جنوب استان افزود: سامانه های هوشمند حمل و نقل از قبیل دوربینهای نظارت تصویری، سامانه های تردد شمارو سامانه های ثبت تخلف در کلیه جاده های جنوب استان فعال هستند و از این طریق، وضعیت ترافیکی و همچنین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در محورها مورد کنترل و پایش قرار می گیرد.

این مقام مسئول یادآور شد: براساس اطلاعات ثبت شده از وسایل نقلیه جنوب سیستان و بلوچستان در سامانه های پلاک‌خوان سایر استان‌ها، بیشترین سهم مقاصد سفر خودروهای جنوب استان در اردیبهشت به ترتیب به مقصد کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بوده است.

وی درخاتمه ضمن اعلام مجدد شماره تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها و افزایش ۱۹ درصدی تماس ها در این بازه زمانی، تاکید کرد: یکی از وظایف مهم مرکز مدیریت راه ها پاسخگویی سامانه ۱۴۱ است و با توجه به این مهم میزان پاسخگویی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1253210

مهمترین اخبار ایران و جهان: