نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 13:09

وقوع حریق در پاساژ موسوی مهر، بعد از بی‌توجهی به 6 اخطار آتش نشانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به اینکه 6 بار اخطار برای پاساژ موسوی مهر صادر شده است، گفت: سازمان آتش نشانی نسبت به مالکان این پاساژ که به اخطارها توجه نکرده و در پی وقوع حریق، باعث ایجاد خسارت شده‌اند، اعلام جرم می‌کند.

قدرت‌الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: در ساعت 9:37 دقیقه صبح امروز در پی تماس های تعداد زیادی از شهروندان با سامانه 125 مبنی بر وقوع آتش سوزی گسترده در چندین انبار در پاساژ موسوی مهر تهران، ظرف 3 دقیقه اولین ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شد.

وی با بیان اینکه تعداد 250 نفر در حال اطفای حریق هستند، گفت: هم اکنون 15 ایستگاه در محل حضور دارند که 11 ایستگاه وارد عملیات شده و 4 ایستگاه پشتیبانی هستند. 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه 3 طبقه و یک زیرزمین مملو از چسب و وسایل اشتعال زا بود که به صورت ناایمن نگهداری می شد، تصریح کرد: این پاساژ در رابطه با ایمن سازی، 6 بار از سازمان آتش نشانی اخطار گرفته است و با کمترین هزینه می توانستند ایمن سازی کنند اما مالکان توجهی نکرده اند. 

سازمان آتش نشانی نسبت به مالکان پاساژ موسوی مهر اعلام جرم می‌کند

محمدی با اشاره به وجود انبارهای کالا در 3 منطقه شهرداری تهران ادامه داد: حضور این انبارها و کارگاه ها در محیط شهری غیرقانونی است و همه اینها ناایمن هستند و ضوابط سازمان آتش نشانی را رعایت نکرده اند.

وی با اشاره به خسارتی در پی وقوع حریق به مالکان و همچنین سازمان آتش نشانی وارد می شود، بیان کرد: با توجه به اخطارهایی که قبلا داده شده بود و توجه نشده است، سازمان آتش نشانی نسبت به پرداخت خسارت، از مالکان اعلام جرم خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه اگر تجهیزات اطفای حریق داشتند، در لحظات اولیه آتش سوزی، حریق خاموش می شد، تاکید کرد: وزارت صمت، اتحادیه ها و دستگاه های مربوطه برای ایمن سازی واحدهای ناایمن همکاری کنند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1265754

مهمترین اخبار ایران و جهان: