نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 14:12

ثبت بیش از هشت میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه در پالایشگاه گاز ایلام

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: از سال ۹۹ تاکنون بیش از هشت میلیون و ۲۸۷ هزار نفر ساعت کار بدون حادثه در این مکان صنعتی ثبت شده است.

روح اله نوریان مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام ظهر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: از سال ۹۹ تاکنون در این مکان صنعتی بیش از هشت میلیون و ۲۸۷ هزار نفر ساعت کار بدون حادثه ثبت شده و  این شرکت در اجرا و استمرار سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و آتش نشانی، محیط زیست و پدافند غیرعامل تلاش های مطلوبی انجام داده و اهتمام به الزامات ایمنی و ارائه آموزش‌های هدفمند در پیشبرد برنامه های شرکت اولویت دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته، کارکرد بدون حادثه در این واحد صنعتی سه میلیون و ۱۷۴ هزار و ۴۸ نفر ساعت بود، افزود: التزام همگانی به رعایت قواعد و مقررات بهداشت، ایمنی، محیط زیست، پدافند غیرعامل و اهتمام به اصول و الزامات ایمنی، دقت و مسئولیت پذیری نیروها از مهم ترین عوامل در بهبود شاخص های HSE و ثبت رکورد ساعت کار بدون حادثه در این مجموعه بوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه سال گذشته پنج هزار و ۸۰۶ پروانه انجام فعالیت صادر شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۷۰۸ پروانه شعله باز، سه هزار و ۹۷۸ پروانه کار گرم، ۲۴۹ پروانه کار سرد و ۸۷۱ مورد کار روزمره بود.

نوریان با اشاره به اینکه در این دوره زمانی ۱۶۶ گزارش شرایط و اعمال نا ایمن پیگیری و انجام شده است، اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ یک هزار و ۴۱۳ مورد خطر در نواحی فرآیندی و غیرفرآیندی شناسایی شد که از این تعداد یک هزار و ۳۷۳ مورد از آنها ریسک های قابل قبول، ۴۰ مورد قابل تحمل بود و هیچگونه ریسک غیرقابل قبولی مشاهده نشد.

وی ادامه داد: سال گذشته هیچ گونه حادثه منجر به فوت یا ناتوان کننده‌ در این واحد صنعتی رخ نداد و به منظور توسعه فرهنگ ایمنی، آموزش و باز آموزی موارد مهم ایمنی توسط پرسنل شرکت و افراد مراجعه کننده به نواحی فرآیندی بیش از ۴۵ هزار نفر ساعت دوره آموزشی از جمله دوره آموزشی ایمنی و آتش نشانی عمومی برای کلیه پرسنل و خانواده آنها، دوره تخصصی کار در ارتفاع، دوره بازآموزی پرمیت، دوره های تخصصی لحاظ شده در پیمان های جاری شرکت و غیره با مشارکت کارشناسان ایمنی و آموزش شرکت و اساتید بومی در حوزه‌های تخصصی HSE در این دوره زمانی برگزار شد.

نوریان تولید ایمن، پاک و پایدار  را از اهداف این شرکت برشمرد و یادآور شد: استقرار منظم سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست در این شرکت با سرلوحه قرار دادن و تمرکز بر موضوعات بهداشت، ایمنی و آتش نشانی، محیط زیست و پدافند غیرعامل، شرایط لازم برای بهبود، بهره وری و تعالی سازمان را فراهم آورده است.

وی از برگزاری ۵۲ رزمایش در سطوح یک و ۲ و سه در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان ساخت: این تعداد مانور به صورت داخلی و رزمایش های مشترک شرکت های تابعه وزارت نفت در سطح استان و با مشارکت دستگاه های پشتیبانی، امدادی، امنیتی و انتظامی استان برگزار شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1265898

مهمترین اخبار ایران و جهان: