نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 16:09

محرومیت‌زدایی در اولویت برنامه‌های سپاه در کردستان است

قروه- فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: محرومیت‌ زدایی در اولویت برنامه‌های سپاه در کردستان است و در این راستا پروژه های آبرسانی روستایی در سطح استان در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید صادق حسینی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به روستای «مالوجه» از توابع شهرستان قروه، اظهار داشت: قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه به تبع از قرارگاه امام حسن (ع) طرح‌های خود را در استان کردستان آغاز کرده است.

وی افزود: در مدت ۳۰ ماه باید نیاز آبی روستاهای کردستان برطرف شود.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها با قرار داد اولیه ۵۳۹ میلیارد تومانی در ۴۸۶ کیلومتر به اجرا در می‌آید که در این طرح ۹۳ باب مخزن داریم که ۲۳ مورد مخزن تکمیل شده و ۱۶ باب نیز در حال اجراست.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار داشت: در این پروژه ۸۵ مورد ایستگاه پمپاژ طراحی شده است که ۱۰ مورد آن تمام شده و از بهسازی ۸ مورد چشمه تاکنون ۳ مورد به پایان رسیده است.

وی با اشاره به ۳۷۰ کیلومتر لوله گذاری در این طرح، افزود: هم اکنون ۳۶ پروژه فعال در ۱۰۰ روستا داریم که ۴۵ روستا به صورت مجتمع هستند و هم اکنون ۲۳ روستا تمام شده و از آب شرب بهداشتی برخوردار هستند.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: گستره این پروژه بسیار زیاد است و با سختی کار برخوردار است که شرایط جوی و عبور از مناطق صعب العبور هم کار را سخت‌تر می‌کند.

وی افزود: با تکمیل این پروژه‌ها بالغ بر ۹۷ هزار نفر در روستاهای استان کردستان از نعمت آب برخوردار می‌شوند.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها به برکت جمهوری اسلامی و همزمان با ایام سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان افتتاح می‌شوند.

وی افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امنیت پایدار در استان کردستان مستقر است و در کنار این امنیت است که این خدمات ارائه می‌شود و ما افتخار خدمتگزاری به مردم را داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1218898

مهمترین اخبار ایران و جهان: