نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 16:15

نمودار تشکیلاتی طرح کاشت یک میلیارد درخت ایجاد شده است

ساری- رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از ایجاد نمودار تشکیلاتی برای اجرای کارشناسی طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی نوبخت ظهر چهارشنبه در نشست علمی طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت ادامه داد: در خصوص اجرای این طرح جلساتی در وزارت جهاد با حضور وزیر جهاد کشاورزی و وزرایی که می‌توانند در اجرای این طرح تأثیرگذار باشند به صورت هفتگی در حال برگزاری می‌باشد.

نوبخت در این نشست بیان کرد: نمودار تشکیلاتی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ایجاد شده است تا بدون برنامه کاری انجام نشود و مسئول این ستاد وزیر جهادکشاورزی، سازمان منابع طبیعی به عنوان جانشین و معاونت جنگل‌ها به عنوان دبیر ستاد در حال فعالیت است.

نوبخت بیان کرد: این ستاد شامل کمیته‌های علمی، کمیته مسئولیت‌های اجتماعی و مشارکت مردمی، کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی، کمیته مالی و پشتیبانی و کمیته‌های اجرایی می‌باشد.

وی اظهار داشت: ستاد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گام‌های مختلفی را در نظر دارد و شیوه نامه‌ای برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است که برنامه‌ها و الزامات اجرای طرح در آن مشخص شده است.

رئیس سازمان منابع طبیعی ادامه داد: این طرح مرحله‌ای و گام به گام اجرا خواهد شد که این گام‌ها شامل شناسایی عرصه‌های کاشت، تهیه طرح و انتخاب گونه و برنامه اجرایی، تولید نهال، کاشت و نگهداری و نظارت و ارزیابی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1218910

مهمترین اخبار ایران و جهان: