نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 22:51

رصد و پایش حیات وحش پارک ملی گلستان

گرگان- مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت در راستای حفظ سلامت حیات وحش و پیشگیری از بیماریهای واگیر، فرآیند رصد و پایش پارک‌ملی گلستان با همکاری کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، علی کابوسی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در راستای حفظ سلامت حیات وحش و پیشگیری بیماری‌های واگیر مانند ppr بین حیات وحش، کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان گالیکش به اتفاق کارشناسان پارک ملی گلستان از مناطقی مانند کهنه میرزابایلو، دره آلمه، دره پلنگ، دره قواخ چندعباس ، قزل یقر ، تخت آلمه ، چشمه بید، قره گینه، گنداب و چشمه طاقان بازدید کردند.

مدیرکل دامپزشکی گلستان افزود: کارشناسان دامپزشکی و پارک ضمن بازدید از بسیاری از زیستگاه‌های حیات وحش با استفاده از وسایل و دوربین‌های مجهز نسبت به رصد و مشاهده گله‌های مناطق دشت و کوهستان جنگل گلستان اقدام کردند که خوشبختانه گله‌ها در سلامت کامل بوده و موردی از بیماری واگیر در آنها مشاهده نشد.

گفتنی است، پارک ملی گلستان بزرگ‌ترین و قدیمی ترین پارک ملی کشور با مساحت ۹۱ هزار و ۸۹۵ هکتار در شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی واقع است و بخش ناچیزی از پارک ملی گلستان در سرزمین استان سمنان قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1214798

مهمترین اخبار ایران و جهان: