نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 15:09

کلاهبرداری میلیاردی با ارسال رسید جعلی خبر داد

کرج-رئیس پلیس فتای البرز از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که از طریق ارسال رسید جعلی اقدام به ۱۵ فقره کلاهبرداری به ارزش ۴ میلیارد ریال کرده بود خبر داد.

سرهنگ رسول جلیلیان در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: درپی ارجاع چندین فقره پرونده کلاهبرداری از طریق ارسال رسید جعلی واریز به پلیس فتای استان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه کارشناسان حکایت از این داشت که متهم با شناسایی سوژه‌های خود از سایت دیوار با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و با شیوه‌های متقلبانه از طریق ارسال رسیدهای جعلی واریز، کالای مالباختگان را دریافت و متواری می شده است.

رئیس پلیس فتای استان البرز اضافه کرد: با پایان یافتن تحقیقات مقدماتی پلیس، مخفیگاه متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در شهر کرج دستگیر شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در تحقیقات تکمیلی متهم با مشاهده مستندات غیر قابل انکار پلیس لب به اعتراف گشود و به ۱۵ فقره کلاهبرداری از طریق ساختن رسید جعلی واریز اعتراف کرد.

سرهنگ جلیلیان با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط متهم از سوی کارشناسان ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته از سوی مأموران پلیس فتا همه مالباختگان این پرونده شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتای استان البرز در پایان از شهروندان درخواست کرد در خرید و فروش‌های این چنین پیش از اطمینان از نشستن وجه به حساب، از تحویل کالا به خریدار خودداری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1213798

مهمترین اخبار ایران و جهان: