نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 15:53

نقش ویژه ایران و سردار سلیمانی در شکست داعش

کرمانشاه- استاندر دیالی عراق با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از عراق در زمان ظهور داعش، گفت: نقش ایران و شهید سلیمانی در شکست گروه تکفیری داعش در منطقه ویژه است.

به گزارش خبرنگار مهر، مثنی تمیمی استاندار دیالی عراق ظهر جمعه در دیدار با استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان استانداری کرمانشاه که در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد با بیان اینکه گسترش روابط بین ۲ استان در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: برگزاری چنین دیدارهایی و تلاش برای رفع نواقص و مشکلات در دستور کار مسئولان قرار دارد.

وی افزود: در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات امنیتی مخالفت‌هایی با بازگشایی مرزهای منذریه و خسروی وجود داشت که با اقدامات انجام گرفته و رایزنی‌ها موافقت لازم برای بازگشایی مرزها اخذ شد.

استاندار دیالی با بیان اینکه خواستار ارتقای روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن با استان کرمانشاه هستیم، تصریح کرد: قطعاً توسعه روابط بین ۲ کشور رضایت مندی مردم منطقه را به دنبال دارد.

تمیمی با اشاره به اینکه عراق و استان دیالی طی سال‌های گذشته شاهد ظهور و حضور پدیده داعش بوده است، تصریح کرد: در زمان فعالیت داعش در عراق شاهد حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از مردم عراق بودیم و مردم این کشور روزهای سختی را پشت سر گذاشتند.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و نقش برجسته شهید سلیمانی در مبارزه با گروه تکفیری داعش، بیان کرد: در روزی که داعش در استان دیالی عراق حضور داشت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در منطقه حضور یافتند و برای نجات مردم تلاش کردند و هیچکس نمی‌تواند نقش جمهوری اسلامی ایران را در مبارزه با داعش را منکر شود و نقش شهید سلیمانی نیز بسیار اثرگذار بود.

استاندار دیالی خاطر نشان کرد: قطعاً چنین برخوردهایی در حمایت از مردم عراق منجر به توسعه روابط و ایجاد دوستی بین ملت‌ها می‌شود و هم اکنون تجار و فعالان اقتصادی در ۲ کشور تردد و فعالیت دارند.

تمیمی خاطر نشان کرد: باید با ایجاد یک کمیته بین مسئولان ۲ استان مشکلات مرزی را مرتفع کنیم و تا مردم بتوانند به سهولت از آن به هر شوند. وی با اشاره به اینکه سال گذشته مراسم اربعین به خوبی برگزار شد، گفت: در اربعین سال گذشته موفقیت‌های چشمگیری به دست آمد و زوار زیادی از مرز منذریه تردد کردند و همچنین حضور مواکب ایرانی تأثیرگذار بود.

استاندار دیالی عنوان کرد: مردم دیالی حساسیت خاصی برای پذیرایی از زائران اربعین دارند و به ویژه برای پذیرایی از زوار ایرانی این حساسیت‌ها بیشتر است و اعلام آمادگی می‌کنیم تا میزبان خوبی برای زوار ایرانی باشیم.

وی در پایان از استاندار کرمانشاه دعوت به عمل آورد تا با حضور در استان دیالی عراق از شرایط و وضعیت فعلی مرزی بازدید کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1222854

مهمترین اخبار ایران و جهان: