نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 20:04

اجرای بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه بمناسبت هفته بسیج عشایری

مسئول بسیج عشایری سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام از اجرای بیش از 100 برنامه بمناسبت هفته بسیج عشایری در ایلام خبر داد.

سرهنگ محمد ولنتر مسئول بسیج عشایری سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام؛ عصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس ضمن تبریک هفته بسیج عشایری گفت: نقش عشایر در مبارزه با استبداد و ستم رژیم پهلوی بی نظیر است و قیام مسلحانه ایلات و عشایر استان در سال ۱۳۰۸ علیه رضاخان، پایه حکومت قبلی در ایلام را به لرزه درآورد و عشایر غیور با پیروی از علما و امام راحل دین خود را به انقلاب ادا نمودند.

وی افزود: در سال ۱۳۵۹ تحت فرمان مجتهد رزمنده حضرت آیت‌الله حیدری ایلامی، بسیج عشایری تشکیل شد و با آذوقه و سلاح‌های شکاری خود، در کنار رزمندگان سپاه در برابر ماشین جنگی صدام ایستادند و بیش از ۵۰ عملیات موفق و ایذایی در مرزها رقم زده شد و دشمن بعثی را زمین‌گیر نمودند.

مسئول بسیج عشایری سپاه استان ادامه داد: عشایر در اوایل جنگ که نیروهای نظامی سازمان‌دهی خاصی نداشتند، در مرزهای استان به طول ۴۳۰ کیلومتر از دهلران،گرشیر چنگوله، ارتفاعات پشمین و ترشابه،کانی سخت، میمک تا سومار مستقر شده و عملیات‌های بزرگ عشایری از جمله نبرد موسیان، نبرد گرشیر، عملیات میمک و عملیات ثارات سومار، فداکارانه در کارنامه درخشان ایلات و عشایر استان ثبت نمودند.

وی یادآور شد: دیدار تاریخی عشایر سلحشور کشور در ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ با حضرت‌ امام خمینی( ره) را تجدید میثاق عشایر با آرمان‌های امام و رهبری دانست که در سپاه پاسداران بعنوان روز بسیج عشایری نامگذاری شده است.

سرهنگ ولنتر عنوان کرد: بمناسبت هفته بسیج عشایری بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه برای خدمت به عشایر استان با همکاری ادارات مرتبط با عشایر اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: از مهمترین برنامه‌های این هفته؛ رزمایش خدمات رسانی در مناطق عشایری، مرمت وبازسازی چشمه ها، افتتاح منازل محرومین، واکسیناسیون دام در طرح همگام با عشایر با کمک ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها، دیدار با خانواده‌های ‌شهدای عشایر، دیدار با ائمه جمعه و حضور بسیجیان عشایر در نماز جمعه، دیدار با سران ایلات و طوایف و همچنین برپایی نمایشگاه محصولات عشایری و صنایع دستی عشایر با همکاری اداره کل امور عشایری استان و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری می‌باشد.

مسئول بسیج عشایری سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام نقش عشایر در اقتصاد مقاومتی را، بر هم‌زننده نقشه‌های شوم دشمن عنوان کرد و گفت: روحیه سلحشوری، صداقت و فداکاری این قشر جامعه مثال‌زدنی بوده و تا این روحیات در عشایر ما زنده است، دشمنان در اهداف خود ناکام خواهند ماند، لذا از هم‌افزایی و همکاری ادارات مرتبط با عشایر در سطح استان برای خدمت به این قشر تولیدگر تقدیر و تشکر میکنم.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1228798

مهمترین اخبار ایران و جهان: